۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 629123

این روزها بحث انتخاب شهردار جدید مشهد نقل تمامی محافل است؛ پس از نهایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان بنظر می‌رسد باید خداحافظی تقی زاده خامسی از شهرداری مشهد را جدی دانست و در این میان باید کلیددار جدیدی برای شهر بهشت برگزیده شود.

مشهد فرصت آزمون و خطا ندارد

به گزارش قدس آنلاین ،یکی از مهم‌ترین وظایف شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار است. کلان‌شهر مشهد نیز به عنوان یک شهر ملی و بین المللی نیاز به شهرداری توانمند دارد. لذا با توجه به توسعه شهر مشهد در ابعاد گوناگون و تاثیر آن بر بسیاری از مناطق کشور، انتخاب یک شهردار شایسته از اهمیت فراوانی برخوردار است. نباید این نکته را فراموش کنیم که مشهد ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. لذا شورای شهر مشهد باید به دنبال فردی باشد که مشهد را به خوبی می‌شناسد و چهره‌ای شناخته شده در سطح کشور است.

مشهد کلانشهری مذهبی و دارای موقعیتی استراتژیک است و در این میان نکته مهم این است که باید فرصت آزمون و خطا در چنین شهری به حداقل برسد. در چنین شرایطی بنظر می‌رسد باید سکانداری برای شهر برگزید که دارای بیشترین آشنایی با مشهد را داشته باشد و بدنه شهر را بشناسد.

درواقع شهردار آینده مشهد باید هم توانایی علمی در زمینه توسعه و برنامه ریزی شهری داشته باشد و هم قدرت و سابقه اجرایی در امور شهری، اداری، اجرایی، اقتصادی و توانمندی‌های لازم برای اداره کلان‌شهری همچون مشهد را دارا باشد.

 مشهد فرصتی برای فرصت سوزی ندارد و در این میان شاید انتخاب شهرداری که ملی و اسمی باشد، مقداری این فرصت را از شهر بگیرد اما شهرداری که به خوبی با چم و خم شهر آشنا باشد در این شرایط بهتر می‌تواند مدیریت شهری را جلو ببرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.