اگرچه تا اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فقط چند روز باقی مانده است اما متاسفانه شفاف سازی های لازم در این باره در استان انجام نمی شود و آمار دقیق و مشخصی از افراد مشمول این قانون در خراسان رضوی ارائه نمی گردد.

مدیران خراسان رضوی پاسخ می‌دهند؛ در سازمان شما چه کسانی بازنشسته می‌شوند؟

به گزارش قدس آنلاین ، در حالی که تا اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فقط ۴ روز باقی مانده است اما متاسفانه هنوز آمار دقیق و مشخصی از افراد مشمول این قانون در خراسان رضوی وجود ندارد و سازمان های متولی در اعلام این فهرست پاسکاری هایی را نسبت به یکدیگر انجام می دهند؛ اینکه چرا در راستای اجرای این قانون این قدر کم کاری صورت می گیرد و شفاف سازی های لازم در این باره انجام نمی شود سوالی است که در اذهان مردم همچنان بدون پاسخ مانده است؛  همه این ها در حالی است که طبق این قانون افرادی که از زمان اجرای آن از سمت خود کناره گیری نکنند و حتی مسئولانی که افراد زیر دست آنها شامل این قانون باشند و آنها را معرفی نکنند  مجرم هستند و مطابق با قانون با آنها برخورد خواهد شد؛ از این رو قدس آنلاین تصمیم گرفت به صورت موردی سازمان ها را مورد بررسی قرار دهد تا افراد مشمول این قانون بیشتر مورد شناسایی قرار بگیرند.

*خروجی ها در استانداری

اگرچه از ابتدای مطرح شدن این قانون برخی منابع خبری اعلام کرده اند  که در مجموعه استانداری خراسان رضوی بالغ بر هشت نفر شامل قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند اما تاکنون علاوه بر علیرضا رشیدیان استاندار ،محمد رحیم نوروزیان  معاون سیاسی و امنیتی استانداری، علی پیروز مدیر کل حراست و محمد عجمی؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی که شامل این قانون هستند ضمن اعلام تبعیت از قانون از سمت خود استعفا داده و یا  خداحافظی کرده اند.

*راه وشهرسازی بدون بازنشسته

محمد اخوان عبدالهیان ،مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در گفتگو با قدس آنلاین  درباره اجرای این قانون اعلام کرد که  علاوه بر اینکه خودم بازنشسته نیستم ، در اﻳﻦ اداره ﻛﻞ نیز ﻧﻴﺮوی ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﻪ ﻛﻪ ﻣﺠﺪدا ﺑﻜﺎرﮔﻴﺮی ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ وﺟﻮد ﻧﺪارد.

 *بازنشسته شاغل نداریم

حسین نیری ،مدیر کل اداره ثبت احوال استان خراسان رضوی نیز در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت که هیچ نیروی بازنشسته شاغلی نیز در مجموعه اداره ثبت احوال استان حضور ندارد.

*۱۲ سال دیگر بازنشسته می شوم

 علی کارگزار ، مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی نیز معتقد است طبق قانون خودش۱۲ سال دیگر بازنشسته می شود و در مجموعه مخابرات استان نیز نیروی بازنشسته شاغل وجود ندارد.

*شرکت گاز مشکلی ندارد

حمید فانی ، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز در پاسخ به سوالی در باره افراد مشمول این قانون در این شرکت به قدس آنلاین گفت: هیچ نیروی بازنشسته شاغلی در این شرکت وجود ندارد .

*۲۱ نیروی شاغل جوان داریم

جواد شاد ، مدیر کل حج و زیارت خراسان رضوی نیز درباره اجرای این قانون به قدس آنلاین اظهار داشت: خودم ۲۶ سال سابقه کار دارم وبا احتساب مدرک تحصیلی که دارم نه سال دیگر می توانم ادامه فعالیت داشته باشم، از طرفی هم  در این اداره تنها ۲۱ نفر شاغل هستند که اغلب آنها جوان می باشند و اگر قانون  شامل برخی فعالیت هایی نظیر آموزش که  در این اداره برون سپاری شده اند شود  نیز آن را اجرا خواهیم کرد از طرفی در مورد شرکت های کارگزاری این اداره هنوز مشخص نیست که این قانون شامل آنها می شود یا خیر.

* خداحافظی ۵۳ نفر در شهرداری مشهد

در شهرداری مشهد نیزعلاوه بر تقی زاده خامسی شهردار مشهد،  طبق آنچه معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد اعلام کرده است ۵۳ نفر از کارکنان شهرداری  نیز شامل این قانون می‌شوند که از این تعداد، ۸ نفر از مدیران ارشد و ۴۵ نفر کارشناسان و کارگران هستند. از طرفی اگرچه شهردار مشهد طی روزهای گذشته اعلام کرده است که به احتمال زیاد در مسئولیت خود ادامه کار خواهد داد اما اعضای شورای شهر مشهد معتقد هستند که اگر تقی زاده خامسی مدارک مستند مبتنی برای اینکه وی شامل این قانون نمی شود دارد باید تا آخر هفته ارائه کند و گرنه برای شهرداری مشهد سرپرست انتخاب خواهد شد.

شهناز رمارم در این باره به قدس آنلاین گفت: ما تابع قانون هستیم و باید آن را اجرا کنیم از این رو شهردار مشهد باید دست از ادعا بر دارد و اگر مدارکی  مبتنی بر مستثنی بودن وی از این قانون دارد ارائه کند زیرا شهر مشهد علاوه بر حضور شهروندان میزبان زائران زیادی از سراسر کشور و حتی دنیا است و نمی توان با وقت گذرانی و صرف ادعا این شهر را اداره کرد.

 وحید برکچی معاون حمل و نقل عمومی شهرداری مشهد نیز که در گفتگو با قدس آنلاین اعلام کرده بود  اگرچه بازنشستگی وی  پیش از موعد و با سابقه ۲۵ سال بوده است اما همیشه به قانون احترام گذاشته و به اجرای ان پای بند می باشد روز دوشنبه در جلسه علنی شورای شهر مشهد با تقدیر از زحمات همکارانش، از سمت خود خداحافظی کرد.

 *اگر باشند جلوگیری می کنیم

حبیب الله آسوده ، رئیس کمیته امداد استان خراسان رضوی  نیز درباره اجرایی شدن این قانون به قدس آنلاین افزود: در استان خراسان رضوی نیروی بازنشسته که در حال حاضر شاغل در این اداره باشد وجود ندارد و از طرفی برخی امور این اداره همچون نقلیه که به بخش خصوصی واگذار شده است اگر شامل این قانون باشند در مورد پرسنلی که آنها بکارگیری می کنند نیز این قانون را اجرا کرده و از بکارگیری افراد بازنشسته در آن بخش نیز جلوگیری خواهیم کرد.

*گمرکات بازنشته شاغل ندارد

امید جهانخواه،  ناظر گمرکات استان خراسان رضوی نیز درباره اجرای این قانون به قدس آنلاین اظهار داشت: در این مجموعه نیروی بازنشسته شاغل وجود ندارد .

*دهیار بازنشسته باشد باید برود

 محمد علی همدمی نژاد،   مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای خراسان رضوی نیز درباره اجرای این قانون گفت: ۲۴۳۶ دهیاری فعال در حال حاضر در سطح استان وجود دارد که قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل دهیاران نیز می شودو اگرچه  در انتخاب دهیاران ابتدا سعی شده است که اولویت با افراد جوان و غیر بازنشسته باشد اما اگر در دهیاری یک فرد بازنشسته به عنوان دهیاری انتخاب شده باشد با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان باید تغییر پیدا کند و سمت خود را به یک فرد جوانتر واگذار نماید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.