یک مشاوره تغذیه با اشاره به اینکه اضافه وزن، کم تحرکی و زندگی ماشینی افراد را مستعد ابتلا به کبد چرب می‌کند، گفت: از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به کبد چرب می‌شودواین مشکل در کمین مشهدیها است.

 بیماری خاموش در کمین مشهدیها

به گزارش قدس آنلاین، به گزارش دکترفرناز عباسی مقدم با بیان این مطلب افزود: کبد چرب جزو بیماری‌هایی است که در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه از کبد چرب به عنوان بیماری خاموش یاد می‌شود، افزود: بی‌تحرکی، زندگی ماشینی، عدم رعایت سبک صحیح تغذیه، چاقی، دود سیگار، مصرف بی‌رویه دارو و سندروم متابولیک از عوامل مستعد کننده افراد در ابتلا به کبد چرب است.

این مشاوره تغذیه خاطر نشان کرد: کبد چرب در مراحل اولیه بدون نشانه‌ است اما با پیشرفت بیماری کاهش وزن و اشتها، احساس خستگی، درد در ناحیه راست شکم در فرد مبتلا مشاهده می‌شود که فرد با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌های بیوپسی و فیبرواسکن باید اقدامات درمانی لازم را انجام دهد.

این مشاوره تغذیه یادآور شد: مواد مضر برای کبد چرب عبارتند از نان سفید، پاستا، گوشت قرمز، شکر و مواد غذایی فرآوری شده از قند و شکر. بنابراین توصیه می‌شود افراد با رعایت سبک صحیح تغذیه‌ای، ورزش کردن، پیاده‌روی تند به مدت حداقل ۳۰ دقیقه، استفاده از مواد غذایی سالم همچون ماهی و گوشت سفید، سبزیجات و میوه‌ها از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کنند.
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.