مدافع شمالی پرسپولیس با ستایش از هم‌تیمی‌ها و هواداران تیمش در کنار عملکرد کادرفنی وعده داد در فصل آینده قهرمانی آسیا را کسب کنند.

خلیل زاده: برانکو یک شخصیت بزرگ برای پرسپولیس است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، پرسپولیس با تمام مشکلاتی که پیش رو داشت توانست به فینال آسیا راه یابد و در گام آخر اما مقابل کاشیماآنتلرز ناکام ماند و شاهد جشن حریف ژاپنی در استادیوم آزادی بود. شجاع خلیل زاده که در این رقابت‌ها با نمایشی موفق توانست در پایان از نظر آماری بهترین مدافع این فصل لقب گیرد، در خصوص عملکرد تیمش گفت: مسیر سختی تا فینال پشت سر گذاشتیم و هیچ کس به کار ما ایمان نداشت به جز هواداران و کادرفنی و بازیکنان. ما می‌دانستیم که می‌توانیم اتفاق بزرگی را رقم بزنیم و برای همین تا آخرین توان جنگیدیم. باور کنید آخرین توان ما بود و اگر ذره‌ای کم گذاشتیم هواداران ببخشند. خیلی سخت بود و رقبای قدرتمندی را پیش رو داشتیم. کاشیما تیم قدرتمندی بود و زورمان در روز پایانی به آنها نرسید. خستگی کاملا توان ما را گرفته بود و اگر شرایط بهتر بود رسیدن به جام قهرمانی هم دور از دسترس نبود. نشد اما ما تسلیم نمی‌شویم و روزهای خوب پرسپولیس تمام نخواهد شد و دوباره خواهیم جنگید.


وی ادامه داد: وقتی چیز خوبی را به دست می‌آوری دیگر به کمتر از آن فکر نمی‌کنی. ما در فصل گذشته به نیمه نهایی رسیدیم و این فصل باید به بالاتر فکر می‌کردیم. دنبال بهانه نیستم و همه از شرایط تیم ما باخبر هستند. هیچ کس را هم مقصر نمی‌دانیم و خودمان تا حد توان جنگیدیم و خوشحالیم که هواداران به ما ایمان دارند و در کنار آنها به بزرگترین افتخارات فکر می‌کنیم. مطمئن باشید سال آینده برای آنها جبران خواهیم کرد و به قهرمانی آسیا خواهیم رسید. این یک وعده نیست و ما نشان داده‌ایم که قادر به انجام کارهای بزرگ هستیم و اگر خسته و توان‌مان تمام نمی‌شد در همین فصل به آن می‌رسیدیم.


شجاع خلیل زاده با اشاره به مشکلات تیمش در این فصل گفت: پرسپولیس تیم بزرگی است و هیچ بهانه‌ای نباید برای آن آورد و همیشه باید بهترین بود. ما اما خیلی از بازیکنان را در این مسیر از دست دادیم. حسین ماهینی که مردانه جنگید و هر جا نیاز بود به تیم کمک کرد تا امید عالیشاه و محمد انصاری که واقعا برای او متاسفم و او جزو بهترین بازیکنان ماست و امیدوارم خیلی زود برگردد. امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های فوتبالی ما بود و فوتبال اروپا هم اینقدر پرفشار و البته با سفرهای طولانی و طاقت فرسا همراه نیست. ما اکنون با اجازه آقای برانکو فرصت استراحت یافته‌ایم اما باور کنید اینقدر بدن‌مان درد می‌کند که به زور خواب‌مان می‌برد. امیدوارم با تدابیر کادرفنی بتوانیم در ادامه فصل نمایش موفقی داشته باشیم و به نتایجی که هواداران انتظار دارند دست پیدا کنیم. دست ما که نه، دست آقای برانکو واقعا خالی است و روزهای سخت و پر تلاشی را نیز ایشان دنبال کردند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.


مدافع پرسپولیس که طبق آمار برترین مدافع این فصل لیگ قهرمانان شد در خصوص این نمایش اینطور توضیح می‌دهد: من واقعا خوشحالم که افتخار پوشیدن پیراهن پرسپولیس نصیبم شده. رابطه فوق العاده‌ای با هواداران دارم و همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. حالا شده که یک جایی هم اشتباه کنم و آن هم به بزرگی خودشان ببخشند. در موفقیت هر نفر هم تیم مهم است. ما یک تیم فوق العاده بودیم. تیمی که اتحاد و همدلی در آن حرف اول را می‌زد و همه برای هم جان می‌دادیم. می‌توانم ادعا کنم هیچ بازیکنی در هیچ باشگاه دیگری قادر نبود با این مشکلات کارش را دنبال کند اما واقعا هم‌تیمی‌هایم فوق العاده هستند. همه به یکدیگر کمک می‌کردند و در این بین باید از آقای سیدجلال هم تشکر کنم که مثل برادر بزرگتر همیشه در کنارمان بودند و حمایت و راهنمایی می‌کردند خصوصا برای خودم. من هم تلاش می‌کنم با احساس دینی که به هواداران دارم همیشه عملکرد خوبی داشته باشم و بتوانم انتظارات را برآورده کنم. مثل بعضی‌ها ریا نمی‌کنیم و این واقعیت و ماهیت تیم ماست چیزی که هیچ جا نمی‌توانید مشابه آن را پیدا کنید و ما برای خوشحالی هواداران واقعا جان می‌دهیم. فکر کنم همه آنها هم با توجه به حضور بازیکنان علیرغم مصدومیت در بازی‌ها و مصدومیت‌هایی که گریبان ماهینی، انصاری، ربیع خواه و عالیشاه را گرفت را متوجه شده‌اند و این مساله رفاقت و برادری ما را استوار و محکم‌تر کرده است. کمال، احمد نوراللهی، آقا سید و بقیه بچه‌ها هم واقعا با مصدومیت بازی می‌کردند. فکر می‌کنید مصدومیت کتف، عضله چهارسر، مشکل گردن و مچ پا چیز آسانی است که بازیکن بتواند با آن به تمرین بپردازد؟ ما هیچ منتی نمی‌گذاریم و وظیفه خودمان را انجام دادیم و از اینکه حتی یک هوادار هم خوشحال شود از هیچ توانی کم نخواهیم گذاشت.

خلیل زاده درباره عدم حضورش در لیست تیم ملی علیرغم عملکرد مثبتی که در این فصل داشته گفت: هیچ چیزی برای مردم کشورمان ارزشمندتر از پرچم کشورمان و پیراهن تیم ملی نیست. من نیز همیشه عاشق پرچم و پیراهن تیم ملی کشورم هستم و دوست دارم بتوانم عضوی از آن باشم. شاید هنوز آنطور که باید خوب نبوده‌ام و تلاشم را بیشتر خواهم کرد تا در پرسپولیس خیلی بهتر از این هم باشم. نظر سرمربی تیم ملی همیشه محترم است و به آن احترام می‌گذارم. من اما هیچ وقت ناامید نخواهم شد و بهترین عملکرد را خواهم داشت.


خلیل زاده درباره اینکه با توجه به مسیری که طی دو فصل اخیر پشت سر گذاشته‌اند، چقدر امیدوار است در فصل آینده دست‌شان به جام برسد گفت: این خیلی حسرت برانگیز بود که در آزادی و در یکقدمی جام و در حالی که آن را جلوی چشم‌مان می‌دیدیم به آن نرسیدیم. اما وجدان‌مان راحت است که یک درصد هم از توان‌مان کم نگذاشتیم و واقعا دیگر آنجا نشد. چرا قهرمان نشویم؟ ما فصل گذشته به نیمه نهایی رسیدیم. بدشانسی بزرگی آوردیم و نشد. امسال هم در فینال و با تیمی که خسته شده بود و هر روز یک نفر کم می‌شد. مطمئن باشید برای فصل آینده این برای ما رویا نخواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا به آن برسیم. عنوانی که حق هواداران ماست و این قول را به آنها می‌دهیم بار دیگر لبخند را به آنها هدیه بدهیم.


وی در رابطه با اینکه صحبت‌هایی در خصوص جدایی برانکو ایوانکوویچ نیز به گوش می‌رسد گفت: برانکو یک شخصیت بزرگ برای پرسپولیس است. با تمام احترامی که برای اسطوره‌های پرسپولیس قائل هستم باید بگویم او یک چهره ویژه است. فردی که در تمام این سال‌ها توانسته روحیه برتری جویی و قهرمانی به تیم بدهد. آقای برانکو باید در تیم حضورشان ادامه داشته باشد. ایشان فصل گذشته هم پیشنهاد داشتند و این کاملا با توجه به عملکردشان طبیعی است اما ماندند و ما به اینجا رسیدیم. آن هم در فصلی که هم تصور بدترین شکست‌ها را برای ما داشتند. امیدوارم مسوولان کمک کنند و بهترین تصمیم در این رابطه گرفته شود و آقای برانکو با ادامه حضورشان همچنان باعث خوشحالی هواداران ما و بالا رفتن کیفیت فنی فوتبال ما شود.


خلیل زاده در رابطه با اتفاقاتی که با حضور پرسپولیس در فینال رخ داد و جبهه گیری برخی اسطوره‌ها و پیشکسوتان تیم‌های رقیب و هوادارانش گفت: ما با بازیکنان استقلال دوست هستیم و هواداران رقیب را هم دوست داریم. با حضور آنهاست که موفقیت و نمایش ما به چشم می‌آید. کری در همه جای دنیا هست اما کری، نه فحاشی. حرف همه ما این است که کری بخوانیم اما توهین و بی ادبی نکنیم. ما به فینال آسیا رفتیم اما برخی ادبیاتی به کار بردند که واقعا زشت و ناپسند است. الفاظی بکار برده شده که واقعا سخت است. چیزهایی در صفحات ما نوشتند که درک نمی‌کنند خانواده ما هم در این صفحات هستند. آیا خودشان جلوی خانواده‌شان اینطور حرف می‌زنند یا دوست دارند کسی به آنها به این شکل بی احترامی کند؟ حرف ما این است که به جای توهین و الفاظ بی ادبانه کری بخوانند و همه لذت ببریم. ما هیچ وقت از خوشحالی هواداران دیگر از باخت ما ناراحت نمی‌شویم و خوشحالیم که این اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد. در پایان هم باید بگویم که شخصیت تیم ما این است که توانسته اینقدر هوادارانش را خوشحال کند که یکصد هزار نفر سرپا برای آن دست می‌زنند و به آن افتخار می‌کنند. ما خوشحالیم که هواداران ما با اعتماد و ایمانی که به تیم دارند کمک می‌کنند تا همچنان بالا و پرافتخار باشیم و این روزها تنها آرزوی شکست ما باعث خوشحالی دیگران شود.
مدافع پرسپولیس در پایان با تشکر از هواداران بانویی که در استادیوم آزادی حاضر شده بودند گفت: این یکی از اتفاقات خوب استادیوم آزادی بود و خوشحالم که آنها نیز در کنار ما حاضر بودند. امیدوارم این حمایت و حضور همیشگی باشد و مطمئنا مردم ایران اینقدر از فرهنگ غنی هستند که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.