رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت جدید خود امانوئل مکرون را به واسطه طرح ایده راه‌اندازی ارتش اروپایی آماج انتقادات خود قرار داد.

ترامپ خطاب به مکرون: اگر آمریکا نبود، فرانسوی‌ها اکنون به زبان آلمانی صحبت می‌کردند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  برای دومین بار در هفته جاری امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را  آماج انتقادات خود قرار داد و در یک توئیت جدید، بار دیگر کشورهای اروپایی را موظف به پرداخت سهم خود به ناتو کرد.

او که در توئیت پیشین خود خطاب به مکرون، ضمن انتقاد از ایده وی مبنی بر ایجاد ارتش اروپایی، آن را «توهین آمیز» عنوان کرده بود، در پیام جدید خود، بار دیگر مکرون را هدف حملات لفظی قرار داد و نوشت: «امانوئل مکرون ایجاد ارتش برای حفاظت از اروپا در برابر آمریکا، چین و روسیه را پیشنهاد کرده است. اما این آلمان  بود [به جای روسیه، آمریکا و چین] که در جنگ جهانی اول و دوم [به فرانسه حمله کرد].  فرانسه در چه شرایطی بود؟ آنها [فرانسوی ها] تا پیش از ورود آمریکا [به جنگ] داشتند آماده یادگیری زبان آلمانی در پاریس می شدند. پول ناتو را می دهید یا نه!»

ترامپ پیشتر در آستانه ورود به فرانسه، سخنان اخیر مکرون مبنی بر ایجاد یک ارتش اروپایی مستقل را «توهین‌آمیز» خواند و گفت اروپا بهتر است بجای آن سهم خود از بودجه ناتو را که بخش عمده‌ای از آن برعهده آمریکاست، بپردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.