خراسان شمالی- حمید روشن روان گفت: آب شرب مدرسه شهید اسدی روستای "تیمورتاش "با حضور نمایندگان اداره آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در محل مدرسه، با مهلت ده روزه وصل شد.

انشعاب آب شرب مدرسه روستای "تیمورتاش" غیرمجاز است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، حمید روشن روان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با درج پیام هایی در خصوص قطع آب شرب مدرسه روستای «تیمورتاش»، افزود: طبق ماده ۱ و ۲ قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز مصوب ۱۰خرداد ۹۶، نصب انشعابات غیر مجاز از شبکه های آب و فاضلاب عملی مجرمانه است و از سال جاری قانون برخورد شدید با دارندگان انشعاب غیر مجاز اجرایی شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این قانون دارندگان انشعاب غیر مجاز علاوه بر جریمه های نقدی و جبران خسارت، پرونده آنها در دادگستری بدون نوبت بررسی می شود.

روشن روان ادامه داد: مشترک غیرمجاز به فردی اطلاق می شود که بدون پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب به صورت مستقیم از شبکه آبرسانی و یا با داشتن لوازم اندازه گیری مبادرت به استفاده غیرمجاز یا اقدام به از کار انداختن یا هر نوع تصرف و تغییری در وضعیت وسایل اندازه گیری آب و فاضلاب نماید و منجر به اخلال در کارکرد صحیح و ثبت ارقام کنتور مصرفی شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: نماینده شرکت آب و فاضلاب روستایی استان طی برنامه ای که برای قطع انشعابات غیرمجاز روستای تیمورتاش و روستاهای همجوار در تاریخ ۱۲آبان ماه برای وی مشخص شده بود، در مدرسه مذکورحضور یافته و اقدام به قطع انشعاب غیر مجازآب شرب این مدرسه می کند.

روشن روان گفت: در زمان قطع انشعاب به نماینده مدرسه اطلاع داده شد که صاحب این انشعاب غیرمجاز با مراجعه به امور آبفار شهرستان، می تواند نسبت به دریافت انشعاب قانونی آب شرب اقدام کند و پیرو این امر با حضور مدیر مدرسه و دهیار روستای تیمورتاش در شرکت آب و فاضلاب روستایی، نیز مراحل قانونی اخذ انشعاب به این عزیزان توضیح داده شد.

این مسئول گفت: در زمان حضور نمایندگان آموزش و پرورش در شرکت آب و فاضلاب روستایی، به این عزیزان گفته شد که فقط با پرداخت حق انشعاب آب شرب، در اسرع وقت آب شرب مدرسه دوباره وصل خواهد شد و با توجه به درخواست مدیر مدرسه مبنی بر جمع آوری آب بهای مصرفی ۱۰ ساله از دانش آ موزان و پراخت آب بها به این شرکت، شرکت آب و فاضلاب روستایی مبلغ فوق را که بیش از ۴میلیون ریال است رایگان کرده است تا شاهد جمع آوری مبلغ از دانش آموزان نباشد اما متاسفانه عده ای با سوء استفاده از زمان و تاریخ قطع این انشعاب و تصویر دانش آموزان مدرسه، اقدام به تشویش افکار عمومی کرده  و مسئله معاف بودن مدارس از پرداخت آب بهاء را عنوان کردند.

وی ادامه داد: در حالیکه پرداخت حق انشعاب آب بهاء توسط مدارس همچنان طبق قانون، قابل اجراست و معافیت از پرداخت آب بهاء نیز در سال جاری تا حد تعهد مصرف رایگان بوده و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان به جد با کلیه انشعابات غیرمجاز برخورد خواهد کرد و این امر در سال جاری در تمام روزهای سال در حال اجرا است؛ در حال حاضر آب شرب مدرسه شهید اسدی روستای تیمورتاش با حضور نمایندگان اداره آموزش و پرورش و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در محل مدرسه، با مهلت ده روزه وصل شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.