گزینه‌های آینده تصدی شهرداری مشهد انتخاب شدند تا در صورت محرزشدن بازنشستگی تقی‌زاده خامسی، یکی از آنان با کسب رأی لازم از شورا، سکان‌داری شهرداری مشهد را به عهده بگیرد.

سه نکته در انتخاب کلیددار شهر بهشت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، اعلام کرد که در جلسه دیشب شورای اسلامی شهر مشهد با حضور کلیه اعضاء براساس آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در این مرحله با رای کتبی اعضا، افراد ذیل به ترتیب حروف الفبا آقایان «شهریار آل شیخ»، «رضا خواجه نایینی»، «محمدرضا کلایی»، «علی محقر» و «محمدهادی مهدی‌نیا» به مرحله بعد راه یافتند و در جلسه پنج‌شنبه، مورخ ۹۷/۸/۲۴ نسبت به معرفی خود و نحوه اجرای برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد اقدام خواهند نمود.

آنچه که مسلم و روشن است اینست که مشهد به عنوان پایتخت معنوی جمهوری اسلامی ایران و دومین کلانشهر مذهبی جهان نقش مهمی در پازل دیپلماسی شهری ایفا می‌کند و قطعا مهم است که فردی که در راس این شهر قرار می‌گیرد دارای تجربه کافی با بدنه مدیریت شهری باشد.

با اعلام اسامی ۵ کاندیدای نهایی برای شهرداری مشهد بنظر می‌رسد رقابت به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود و باید منتظر جلسه روز پنجشنبه ماند تا در نهایت کلیددار شهر بهشت مشخص شود.

اما در این میان ذکر نکاتی چند به نظر ضروری می‌رسد:

نکته نخست این است که بنظر نمی‌رسد در شرایط فعلی حضور عضوی از شورا در منصب شهرداری مشهد برای شهر مفید باشد؛ یکی از نکات مثبت شورای شهر مشهد در شرایط فعلی، یکدست بودن آن است و ممکن است با حضور عضوی از شورا در منصب شهرداری این یکدستی بهم بخورد.

نکته دوم اما این است که باید حضور افرادی از بدنه شهرداری در لیست اعضای شورای شهر برای تصدی منصب شهرداری مشهد را به فال نیک گرفت زیرا در شرایط فعلی بنظر نمی‌رسد که مشهد فرصت چندانی برای آزمون و خطا داشته باشد.

نکته سوم اما این است که باید توجه داشته باشیم که همواره باید منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح داد و در شرایط فعلی بنظر می‌رسد باید فردی در راس شهرداری قرار بگیرد که روال خوب طی شده در سال اخیر را دنبال کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.