سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت معادله جدید مقاومت مفهوم عبارت آتش در برابر آتش را در برخورد با رژیم صهیونیستی تقویت کرد.

مقاومت معادله جدیدی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد/ آتش در برابر آتش

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای الیوم، در یادداشتی درباره تحولات اخیر غزه نوشت: این حق ملت فلسطین و مشخصا فلسطینیان در نوار غزه است که به پیروزی برسند، این پیروزی خود را جشن بگیرند و در مساجد الله‌اکبر بگویند. در صورتی که مقاومت جانانه فلسطینیان نبود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر متکبر اسرائیل، حاضر به پذیرش آتش‌بس نمی‌شد و به حملات هوایی، زمینی و دریایی خود به نوار غزه ادامه می‌داد. اسرائیلی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند و نیروهای مقاومت در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن نیز همان نیروهایی بوده که به خوبی این زبان را یاد گرفته‌اند.

نتانیاهو به این نتیجه رسیده است که هدف قرار دادن نوار غزه بدون دریافت پاسخ ویران‌کننده و بدون تلفات سنگین در میان نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینیان این رژیم ممکن نیست. وی یگانی از نیروهای ویژه خود را برای کشتن و ربودن نیروهای ارشد مقاومت به نوار عزه اعزام کرد. این نیروها به مانند سال گذشته در دام نیروهای مقاومت گرفتار شدند و نمی‌دانستند از چه نقطه‌ای باید فرار کند. در صورتی که حملات هوایی گسترده اسرائیل و ورود بالگردها برای نجات این تیم تروریستی اسرائیلی نبود، همه اعضای این تیم نابود می‌شدند. کشتن این تروریست‌ها نیز یک حق قانونی و ملی است.

عطوان در ادامه به اعلام آتش‌بس میان غزه و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: جنگ اخیر در نوار غزه کوتاه بوده است؛ چرا که نتانیاهو و کابینه امنیتی وی به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت جنگ گسترده با تلفات مادی و انسانی سنگینی روبرو خواهند شد. نتانیاهو این مسئله را درک کرد که ممکن است در انتخابات آینده با شکست روبرو شود و با این وضع دوستان سازشگر عرب وی دچار مشکل خواهند شد، پس تصمیم گرفت با کمترین خسارت از این بحران خارج شود و به (تلاش‌های میانجیگرانه) مصر پناه برد تا از این وضع نجات یابد. معادله جدید نیروهای مقاومت، مفهوم جدیدی را در جنگ تقویت کرده با این عبارت که آتش در برابر آتش است و شهرک‌های اسرائیلی در اطراف مرزهای نوار غزه در تیررس موشک‌های دقیق و تاثیرگذار مقاومت قرار دارند.

تنها در یک روز چهارصد موشک شلیک شد، تلفات سنگینی را در میان اسرائیلی‌ها برجا گذاشت، صدای آژیر خطر به صدار درآمد و پناهگاه‌ها به روی صدها هزار شهرک‌نشین وحشت‌زده باز شد. چه کسی تصور می‌کرد چنین وضعی با این سرعت در برابر یک رژیم متکبر ایجاد شود. این همان محور مقاومت است که به یاری خداوند دیگر محورهای سازش را به شکست خواهد کشاند.

سردبیر رای الیوم در ادامه یادداشتش نوشت خطاب من به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، این است که موشک‌های مقاومت که از نوار غزه شلیک می‌شود، بیهوده نیست بلکه این موشک‌ها سلاحی است که تل‌آویو، نهاریا، اسدود، المجدل، صفد و دیگر شهرهای اسرائیل را تهدید می‌کند. مغزهای بزرگی که زیرزمین موشک و سلاح می‌سازد، شایسته محاصره، قطع برق و حقوق نیست.

عطوان در پایان مقاله خود نوشت: این بار مقاومت پیروز شد چرا که به پیروزی حتمی باور داشته همان طور که باور دارد ملت مجاهد مقاومت فداکاری را به عنوان حامی خود در اختیار دارد. زمانی که شبکه تلویزیونی الاقصی ده دقیقه پس از ویران شدن مقر، فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد، این وضع به این معنا بوده که مقاومت هر احتمالی را در نظر گرفته و جایگزین‌ها انتخاب شده است. این شبکه تلویزیونی مقاومت، اسرائیلی‌ها را نقره داغ کرد و خود یک ارتشی است که ضربات سنگین به این رژیم وارد می‌کند. به مردم فلسطین در هر نقطه‌ای به ویژه در غزه این پیروز بزرگ و غرور آفرین را تبریک می‌گوییم. این پیروزی نتایج سریعی داشت و با وجود محاصره ظالمانه، معادله نظامی جدیدی خلق کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.