روزانه حدود ۲۰ تن گل زعفران با هدف حفظ تعادل در بازار گل، خریداری می‌شود.

خرید روزانه ۲۰ تن گل زعفران در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، خرید روزانه ۲۰ تن گل زعفران در خراسان رضوی بعضی از اتحادیه‌ها این آمادگی را به دست آوردند تا زعفران را به صورت گل خریداری کنند و حتی سعی دارند بحث خرید گل را که متاثر از بارندگی اخیر و نوسانات بازار بوده، کنترل کنند.

مجتبی مزروعی افزود: هم اکنون گل زعفران مرغوب را با قیمت مناسب خریداری می‌کنیم و این خرید در مشهد و تربت‌حیدریه انجام می‌ شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: هم اینک هر کیلو گل مرغوب ۱۰۰ هزار تومان است و این رقم تابعی از قیمت بازار خواهد بود و کف بازار نیز رعایت می شود.

او با بیان اینکه برای زعفران خشک و نگین نیز اگر قیمت از حد مدنظر پایین‌تر آید، خرید خود را بیشتر خواهیم کرد، افزود: هم اکنون نیز در این بخش خرید انجام می‌شود تا بتوانیم یک کف قیمتی را برای زعفران حفظ کنیم؛ در عین حال بنا نداریم به طور گسترده خرید انجام دهیم. وی با بیان این که تا یک هفته قبل، خرید گل زعفران حدود ۲۰۰ تن بوده است، اضافه کرد: هم اکنون این رقم از مرز ۴۰۰ تن نیز عبور کرده است. این مسوول اضافه کرد: بارندگی اخیر بر گل‌هایی که همان روز برداشت می‌شود، تاثیر داشته اما به دلیل آن که باران به صورت نرم بود، این گل‌ها را از بین نبرده و تنها سبب مقداری افت کیفیت شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.