سید مرتضی السندی و عبدالغنی الخنجر از معارضان رژیم آل خلیفه در بحرین، در نشستی خبری به تشریح جدیدترین تحولات داخلی بحرین از جمله انتخابات فراروی این کشور و نیز موضع مخالفان در قبال آن می‌پردازند.

انتخابات آل‌خلیفه نمایشی است/ معارضان خارجی منادیان صدای ملت بحرین هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سید مرتضی السندی از رهبران جریان "وفای اسلامی" و عبدالغنی الخنجر سخنگوی جنبش "الحق" و از معارضان رژیم آل خلیفه در بحرین، در نشستی خبری به تشریح جدیدترین تحولات داخلی بحرین از جمله انتخابات فراروی این کشور و نیز موضع مخالفان در قبال آن می‌پردازند.

عبدالغنی الخنجر در سخنانی با تشریح آخرین اوضاع بحرین به ادامه نقض حقوق بشر در این کشور و سرکوب هرگونه صدای مخالف و انتقاد از سوی رژیم آل‌خلیفه و اقدامات غیرقانونی و ضدبشری این رژیم اشاره کرد و گفت این رژیم جمعیت‌های سیاسی مخالف و منتقد را منحل کرده و به سلب تابعیت بزرگترین مرجع دینی بحرین یعنی شیخ عیسی قاسم پرداخته است.

بحرین در مرحله تاریخی و سرنوشت سازی قرار دارد

الخنجر با بیان اینکه بحرین در مرحله تاریخی قرار دارد، انتخاباتی را که قرار است رژیم آل‌خلیفه برگزار کند، صوری و نمایشی خواند.

وی خاطرنشان کرد رژیم بحرین همچنین به طرح خود برای تغییر هویت اصلی بحرین و تغییر هویت مردم از طریق دادن تابعیت به شهروندان کشورهای دیگر و لغو تابعیت شهروان شیعی و سنی بحرینی ادامه می‌دهد.

شباهت اقدامات سرکوبگرانه آل‌خلیفه به رژیم صهیونیستی

الخنجر اقدامات سرکوبگرانه و نژادپرستانه آل‌خلیفه را به رژیم صهیونیستی تشبیه کرد و گفت رفتارها و اقدامات آل‌خلیفه به اقدامات و سیاست‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی که غاصب سرزمین فلسطین است، شباهت دارد.

آل‌خلیفه از ساکنان اصلی و مردم بحرین نیستند

وی تأکید کرد آل‌خلیفه از ساکنان اصلی و مردم بحرین نیستند، بلکه بیش از 230 سال پیش به‌عنوان اشغالگر وارد بحرین شدند و مردم اصیل بحرین به مقابله و مبارزه با آنها پرداختند و این مبارزات ملی تمام قشرهای سنی و شیعی بحرین از زمان ورود آل‌خلیفه به کشورشان ادامه دارد.

سرکوبگری آل خلیفه با کمک نیروهای نظامی بیگانه 

این معارض بحرینی در پاسخ به سئوالی درباره پافشاری گروه‌های معارض بر ادامه مبارزه با آل خلیفه و  شیوه‌های آنها در این زمینه اظهار داشت فشارها و تنگناهای امنیتی در بحرین تشدید شده است و آل خلیفه از نیروهای نظامی بیگانه برای سرکوبگری استفاده می‌کند و این مسئله از لحظه ورود نیروهای موسوم به سپر جزیره به بحرین به وضوح قابل مشاهده است.

دورنمای سیاسی در بحرین به بن بست خورده است

نکته احداث پایگاه‌های نظامی خارجی در بحرین همچون پایگاه نظامی انگلیس است، همچنین باید به اقدام رژیم بحرین در آوردن مزدوران خارجی به بحرین اشاره کرد به طوری که نتیجه آن افزایش آمار بازداشت شدگان سیاسی است به طوری که تعداد آنها به بیش از پنج هزار نفر افزایش یافته و جمعیت‌های سیاسی رسمی هم بسته شده و دورنما و افق‌های سیاسی در بحرین هم به بن بست خورده است.

معارضان خارجی منادیان صدای ملت بحرین

معارضان بحرینی با توجه به تشدید فضای سرکوب و ناامنی در داخل بحرین مجبور شدند از کشور خارج شوند تا صدای مردم مظلوم بحرین را به جهانیان برسانند، البته همه معارضان بحرینی، مسائل ملی و مطالبات مردمی را که نشات گرفتن از داخل بحرین است، دنبال می‌کنند.

نقطه اشتراک معارضان بحرینی

وی در ادامه خاطر نشان کرد طبیعتا مطالبات و خواسته‌های معارضان بحرین سقف و سطوح مختلفی دارد به طوری که برخی معتقدند امکان سرنگونی و تغییر کل نظام وجود دارد در حالی که برخی دیگر معتقدند امکان اصلاح نظام وجود دارد، با وجود این نکته اختلافای میان معارضان، در عین حال نقاط اشتراک میان آنها هم وجود دارد، ما در خصوص این نقاط مشترک با سایر جنبش‌های معارض هماهنگی می‌کنیم، سرکوبگری نظام آل خلیفه و  اقدام این رژیم در انحلال جمعیت‌های سیاسی سبب شده است که همکاری و هماهنگی در میان معارضان به وجود آید.

سید مرتضی السندی هم با اشاره به فعالیت جریان وفای اسلامی در داخل و خارج بحرین خاطر نشان کرد هماهنگی و همکاری مشترکی با نیروهای  انقلابی در هشت موضوع اصلی داریم،‌دیدگاه من این است که سطوح و دیدگاه‌های جنبش‌های مختلف سبب تکامل می‌شود.

عبدالغنی الخنجر سخنگوی جنبش الحق بحرین نیز با ابراز امیدواری درباره آینده مبارزات مردم بحرین گفت با وجود همه دردها و رنج‌ها، خوش‌بین هستیم که گشایشی بزرگ نه تنها در بحرین بلکه در تمام منطقه ایجاد خواهد شد.

محور آمریکایی- صهیونیستی و سعودی عامل شعله‌ور کردن منطقه

وی با اشاره به کمک گرفتن رژیم آل خلیفه از کشورهای دیگر از جمله رژیم سعودی و غربی‌ها برای کمک به سرکوب مبارزات مردم بحرین، به تنهایی این مردم در مسیر مبارزاتی اشاره کرد و گفت محور آمریکایی صهیونیستی سعودی باعث شعله‌ور شدن آتش جنگ و درگیری در منطقه شده است،‌ با این حال ما شاهد پیروزی محور مقاومت بر این محور هستیم، ما به گشایش و فتح مبین خوش‌بین هستیم.

تاکتیک‌ها و شیوه‌های مبارزاتی معارضان بحرینی

الخنجر درباره تاکتیک‌ها و شیوه‌های مبارزاتی معارضان بحرینی گفت حداقل چیزی که می‌توان گفت این است که همه جنبش‌های بحرینی بر ایستادگی و مقاومت تاکید می‌کنند، اما جنبش‌های وفای اسلامی و الحق به تغییر ساختاری و ریشه‌ای در بحرین اعتقاد دارند،‌ و مقاومت کاملا قانونی و مشروع است و به آن اعتقاد داریم، این به شرایطی بستگی دارد، ولی در عین حال اراده ایستادگی و مقاومت و استفاده از تمام روش‌های مشروع و قانونی را داریم، این به معنای تسلیم شدن نیست بلکه ایمان به تکلیف است و به آن عمل می‌کنیم.

آخرین وضعیت شیخ عیسی قاسم

الخنجر همچنین در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت شیخ عیسی قاسم از علمای برجسته بحرینی اظهار داشت آیت الله شیخ عیسی قاسم برای درمان به لندن اعزام شدند که خدا را شکر روند درمانی خوبی را پشت سر گذاشته و وضعیت جسمانی بسیار خوبی دارند، اما مسئله بازگشت ایشان معلوم نیست، چرا که رژیم بحرین ایشان را سلب تابعیت کرده و اینکه آیا با بازگشت وی به بحرین موافقت کند، مشخص نیست.

در این نشست دو جریان معارض بحرینی با انتشار میثاق‌نامه‌ای بر تداوم مبارزه با رژیم حاکم آل‌خلیفه، مخالفت با دخالت نظامی خارجی و مردود شمردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.