درحالی که عراق بخش مهمی از نیازهای غذایی خود را از ایران تامین می کند رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی توافق ایران و عراق برای مبادله گاز ایران در برابر واردات مواد غذایی از عراق شد.

توافق مبادله محصولات غذایی عراق با گاز و انرژی ایران

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، دو مقام دولتی عراق در روز چهارشنبه گفتند که عراق و ایران توافق کرده اند محصولات غذایی عراق را با گاز و انرژی ایران مبادله کنند .

بغداد حالا به دنبال اجازه آمریکا برای واردات گاز از ایران است که برای نیروگاه های برق خود نیاز دارد. عراق برای جایگزینی گاز ایران زمان بیشتری می خواهد. این منابع دولتی، یک مقام ارشد دولت و یک عضو کمیته وزارت انرژی عراق هستند .

پس از آغاز تحریم ها علیه ایران در هفته گذشته، واشنگتن به عراق معافیتی داده تا بتواند گاز و تولیدات انرژی ایران را به همراه مواد غذایی وارد کند. ولی آمریکا اعلام کرده که این معافیت تنها ۴۵ روز اعتبار دارد .

«توقف واردات گاز ایران پس از این مهلت باعث ایجاد یک بحران برق در عراق می شود.ما زمان بیشتری می خواهیم. آمریکایی ها کاملا می‌دانند ما چقدر به گاز ایران نیاز داریم» .

عراق به شدت وابسته به گاز ایران برای راه اندازی نیروگاه های برق این کشور است .

یک منبع دولتی دیگر گفت عراق از آمریکا در خواست کرده اجازه دهد پس از مهلت ۴۵ روزه هم گاز وارد کند . در ازای گاز وارد شده از ایران، عراق باید مواد غذایی و کالاهای بشردوستانه به ایران بدهد. ایران این پیشنهاد را قبول کرده است .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.