روانبخش بهزادیان با تکذیب خبر ممنوعیت بارگیری کالاهای فلزی از بنادر امارات به مقصد ایران، گفت: هیچ کشوری نمی تواند نسبت به کالاهای عبوری شناورها اعمال نظر کند.

امارات حق دخالت در روند عبور کالاها به بهانه تحریم را ندارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندری سازمان بنادر درباره انتشار خبری مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای فلزی از امارات به ایران به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: این خبر بر روی سایت شرکت کارگزار و حق العمل کاری ترخیص از گمرک منتشر شده بود که تکذیب می شود.

وی افزود: در این خبر آمده بود که اجازه حمل و انتقال برخی اقلام از جمله کالاهای فلزی از بنادر دوبی به بنادر ایران داده نمی شود. این خبر را با گمرک نیز بررسی کردیم و متوجه شدیم که هیچ مرجع رسمی این موضوع را تأیید نمی کند.

بهزادیان ادامه داد: احتمال می رود برخی شناورهای سنتی و موتورلنج ها قصد حمل اینگونه کالاها را داشته اند که در اسناد آنها مشکلاتی وجود داشته است یا اینکه از نظر ایمنی، مشکل حمل داشته اند که ارتباطی به تحریم ها ندارد؛ بنابراین اصل این خبر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تکذیب می شود.

وی درباره نوع محصولات فلزی که در این خبر آمده، گفت: هر کالایی که در آن از مواد اولیه فلزی استفاده شده باشد، حتی اقلامی مانند قاشق و چنگال را هم برای حمل از سوی لنج های سنتی ممنوع کرده بودند که این محدودیت های اماراتی ها ارتباطی به تحریم های ایران ندارد. بنابر آنچه برخی فعالان محلی گفته اند، اماراتی ها تنها به مواد غذایی اجازه خروج از بنادر خود به سمت بنادر ایران را داده بودند که با بررسی های مشخص شد صدور چنین دستوری از سوی بنادر امارات صحت ندارد.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی درباره اینکه آیا امارات می تواند در خصوص حمل و نقل کالاهای وارداتی به ایران تصمیم گیری کند، گفت: مراجع تصمیم گیر در این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس تنها می توانند برای کالاهایی که تولید داخلی امارات باشند نسبت به خروج آنها از کشورشان به فعالان حمل و نقل دریایی اعمال نظر کنند؛ اما اینکه بخواهند در خصوص کالاهای عبوری با استفاده از شناورهای کوچکتر از بنادر دوبی به مقصد بنادر ایران تصمیم گیری کنند، حق چنین اعمال نظری را ندارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.