سازمان الحشد الشعبی عراق، خطاب به واشنگتن اعلام کرد که در صورت به خطر انداختن جان هر یک از فرماندهان این سازمان، پاسخ سختی دریافت خواهد کرد.

واکنش "الحشد الشعبی" به تحریم آمریکا علیه یکی از فرماندهان این سازمان

به گز ارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سازمان «الحشد شعبی» عراق به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر تحریم چهار عراقی به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان از جمله «شبل محسن عبید الزیدی» دبیرکل گردانهای امام علی (ع) از زیرمجموعه‌های این سازمان واکنش نشان داد و از دولت جدید این کشور خواست تا موضعی جدی و قاطع در قبال این تحریم‌ها اتخاذ کند.

به نوشته پایگاه خبری «سومریه نیوز»، «علی الحسینی» از رهبران الحشد الشعبی عراق در این‌باره گفت: تهدیدهای آمریکا علیه رهبران الحشد با هدف ایجاد بحران در عراق همچنان ادامه دارد. اما الحشد هیچ اهمیتی برای این تحریم‌های اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه دبیرکل گردانهای امام علی (ع)، قائل نیست.

وی افزود: الزیدی فرمانده و مجاهدی از نیروهای الحشد الشعبی است و در بسیاری از عملیات‌ها علیه داعش شرکت داشته و در آزادسازی عراق از سیطره تروریست‌ها نقش داشته است. تهدیدهای آمریکا و رئیس‌جمهور آن زیر پای ما قرار دارد. الحشد در قبال هرگونه حمله یا هدف قرار دادن شبل الزیدی یا هر فرمانده دیگر مقاومت سکوت نخواهد کرد و در صورت هرگونه تعدی به الزیدی و به خطر افتادن زندگی او، پاسخ سختی نشان خواهیم داد.

الحسینی از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواست تا به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح؛ موضعی جدی و قاطع در قبال این تحریم‌ آمریکا علیه الزیدی اتخاذ کند.

وی از وزارت خارجه عراق نیز خواست تا موضع خود در قبال این تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا را اعلام کند. زیرا الحشد الشعبی یک سازمان است که نماینده کلیه عراقی‌ها و تحت فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور قرار دارد.

علاوه بر سازمان الحشد الشعبی عراق، ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» نیز اقدام واشنگتن در قرار دادن نام شماری از فرماندهان الحشد در فهرست تروریسم و تحریم آنها را محکوم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیشب اعلام کرد که 4 فرد مرتبط با حزب‌الله لبنان را که فعالیت‌های عملیاتی، مالی و اطلاعاتی در عراق انجام می‌دهند، تحریم کرده و نام آنها را در فهرست تروریسم قرار داده است. اسامی این افراد عبارت است از: شبل محسن عبید الزیدی، «یوسف هاشم»، «عدنان حسین کوثرانی» و «محمد عبد الهادی فرحات».

واشنگتن این افراد را به قاچاق نفت برای ایران، جمع‌آوری مبالغی برای حمایت از حزب‌الله، اعزام عراقی‌ها برای حمایت از سپاه قدس در سوریه، متهم کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.