همدان- حجت‌الاسلام سید علی حسینی گفت: در مدت ۴ سال در استان همدان ۱۲ هزار قاری قرآن تربیت کردیم. امسال هم سال هفتم را اجرا خواهیم کرد.

تربیت ۱۲ هزارقاری قرآن

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید علی حسینی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان اظهار داشت: امسال برای کمک به درمان بیماران سخت درمان(سرطانی و پروانه‌ای ۱۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات پرداخت شده است. در مجموع برای ۲ سال( امسال و سال قبل) ۲۰۰ میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.

وی تعداد سهیمه سال جاری تربیت حافظان قرآن ۲ هزار نفر عنوان و افزود: از ۴ سال قبل به این طرف ۱۲ هزار نفر حافظ قرآن کریم تربیت کردیم. امسال هم هفتمین سال اجرای این طرح در استان است.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ مجازی قرآن کریم، بیان کرد: ۷۰۰ قرآن‌آموز با این مرکز حفظ مجازی قرآن کریم همدان ارتباط دارند و از سال گذشته تاکنون ۵۰ میلیون تومان برای مربیان و تماس‌ها هزینه شده است‌.

وی گفت ماه آینده هم ۲۰ نفر برای پابوسی حضرت امام رضا(ع) به این شهر اعزام می‌شوند که برای هر اعزام ۴۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است. همچنین سبد کالایی به ارزش ۵۰ میلیون تومان توزیع شده که هر سبد نیز ۲۵۰ تومان ارزش داشته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان افزود: امسال برای دانش‌آموزان نیازمند چهار مدرسه  دیزج همدان کفش با هزینه ۹ میلیون تومان تامین شده است. ۱۵ میلیون تومان هزینه تهیه جهیزیه نوعروسان پرداخت شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان اشاره کرد که در مجموع ۳۵ میلیون تومان برای این منظور هزینه شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰ میلیون تومان از محل موقوفات برای اعزام زائران به حرم امام حسین (ع) هزینه شد.

وی با بیان اینکه ۳۵ میلیون تومان به مدارس علوم دینی و حوزه‌های علمیه  مساعدت شده است، افزود: به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه ۱۵۰ میلیون تومان از محل موقوفه کمک‌رسانی شده است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.