فراکسیون حقوق بشر مجلس در بیانیه‌ای نسبت به فعالیت اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه در دانمارک واکنش نشان داد.

 فراکسیون حقوق بشر مجلس به فعالیت "ترویست‌های الاحوازیه" در دانمارک واکنش نشان داد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به بی‌مسئولیتی دولت دانمارک در قبال مسئله تروریسم و تردد آزادانه تروریست‌ها در این کشور اعتراض کرد.

   در این بیانیه آمده است:

حدود دو دهه است که تعدادی از  تروریست‌های جدایی‌طلب بعد از چندین اقدام تروریستی در ایران به اروپا متواری شده و در کشور دانمارک اقامت و از خاک دانمارک به تبلیغ، طراحی و هدایت اقدامات تروریستی می‌پردازند. این افراد که خود را مدعی قوم عرب ایرانی معرفی می‌کنند، بر خلاف ادعای خود، اقدامات‌شان منجر به شهادت و مجروحیت تعداد 350 نفر از همونان ایرانی عرب زبان در استان خوزستان شده است.

این قاتلان مردم ایران در حالی آزادانه در کشور دانمارک اقامت و تردد دارند که سال‌ها پیش برای این افراد توسط اینترپل حکم تعقیب بین‌المللی صادر شده است. فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی یادآور می‌شود که دولت دانمارک براساس قوانین و تعهدات بین‌المللی موظف به اجرای حکم تعقیب بین‌المللی این افراد بوده و لازم است که تروریست‌ها را دستگیر و به جمهوری اسلامی ایران مسترد کند.

هر چند دستگیری اخیر سه سرکرده این گروهک تروریستی اقدامی شایسته و در راستای وظایف بین‌المللی دولت دانمارک در قبال تروریسم و امنیت جهانی بود، اما آزادی این تروریست‌ها بعد از  ساعاتی کوتاه، این شائبه را مطرح می‌کند که دولت دانمارک سیاسی و تحت تأثیر دولت‌های ثروتمند حامی تروریسم بوده است.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت ایران انتظار دارد دولت دانمارک رفتاری مسئولانه با تروریسم داشته و با عناصر تروریستی که وقیحانه به تبلیغ، طراحی، اجرا و پذیرش مسئولیت اقدامات تروریستی مشغول هستند، طبق قوانین بین‌المللی رفتار کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.