سخنگوی وزارت امور خارجه تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران و استفاده ابزاری از حقوق بشر را مردود خواند و گفت: این قطعنامه مبتنی بر نگرشی گزینشی و غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است.

وزارت خارجه تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه را قویا محکوم و مردود خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس ۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حمایت برخی دولت‌هایی که خود از بزرگترین ناقضان حقوق بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها هستند، ضمن محکوم کردن اقدام این گروه از کشورها، اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظر گرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض آمیز، غرض ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می‌دانیم.
 
قاسمی افزود: استفاده ابزاری از حقوق بشر، قطعنامه‌های حقوق بشری و سازوکارهای بین المللی توسط برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه برای پیگیری مقاصد شوم افراط گرایانه و هم چنین  سیاست‌های آشوب طلبانه و حمایت از تروریست‌های تجزیه طلب را قویا محکوم می‌کنیم و معتقدیم ادامه این روند اعتماد جامعه بین‌المللی به سازوکارهای بین‌المللی را تضعیف کرده و اثربخشی و کارایی آنها را در مواقع ضروری و لازم زیر سوال می‌برد.
  
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: از نظر ما محل مناسب و جهانشمول ارزیابی حقوق بشر در کشورها، سازوکار یو.پی.آر (بررسی دوره‌ای جهانی) است که بدون تبعیض همه کشورها را مورد بررسی قرار می‌دهد. مشارکت سازنده و فعال کشورمان در این سازوکار، نشانگر جدیت ایران در ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود از طریق همکاری‌های سازنده و سازوکارهای مبتنی بر گفت‌وگو است.

گفتنی است کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر پنجشنبه به وقت محلی درباره پیش‌نویس قطعنامه کانادا در رابطه با موضوع حقوق بشر در ایران رای‌گیری کرد که  85 عضو رای مثبت، 30 عضو رای منفی و 68 عضو هم رای ممتنع دادند.

به گزارش فارس، «اسحاق آل حبیب» سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در کمیته سوم قبل از رای گیری درباره قطعنامه پیشنهادی حقوق بشر ایران طی اظهاراتی آمریکا را بزرگترین دشمن دموکراسی و حقوق بشر در خاورمیانه و کانادا را نمونه روشن به یغما رفتن دموکراسی از سوی طرفداران نژادپرستی و آپارتاید خواند.

وی اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «رهبران ایران باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند مردم کشورشان غذا بخورند.»این اظهارات را جنایت علیه بشریت برشمرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.