محمد رضا رضایی کوجی با بیان اینکه نظر وزیر راه و شهرسازی این است که سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد، گفت:تسهیلات کنونی مسکن جوابگوی خرید مسکن نیست.

وزیر راه معتقد است سقف تسهیلات باید افزایش یابد و این برنامه متناسب با رشد قیمت باشد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمد رضا رضایی کوجی رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا وزیر راه و شهرسازی در جلسات خود با نمایندگان از افزایش سقف تسهیلات مسکن حمایت کرده است، گفت: کشور نیازمند تولید مسکن است و دولت باید سیاستگذاری و ریل گذاری تولید ۴ میلیون مسکن را انجام دهد.

وی ادامه داد: نظر وزیر راه و شهرسازی این است که باید سقف تسهیلات افزایش یابد و این برنامه متناسب با رشد قیمت باشد.

رضایی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی به این موضوع اعتقاد دارد که باید به این سمت حرکت کرد که سیاست‌گذاری برای روان شدن و آسان شدن تولید مسکن و حمایت از اقشار پذیر جامعه صورت گیرد، تا متقاضیان صاحب مسکن شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تسهیلات کنونی مسکن جوابگوی خرید مسکن نیست، چرا که این تسهیلات تا قبل از گرانی مسکن می‌توانست قیمت مسکن را تا حدودی پاسخگو باشد، در حالی که قیمت مسکن دو برابر شده است و این تسهیلات جوابگو نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،قیمت مسکن از شهریور ماه سال گذشته همزمان با رشد نرخ دلار افزایش یافت، اما به اعتقاد بیشتر کارشناسان مسکن رشد نرخ دلار نباید تا این حد و به این سرعت بر قیمت مسکن اثر می گذاشت.از شهریور ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال رشد قیمت مسکن بنا به گزارش بانک مرکزی حدود ۶۰ درصد بوده است.

این رشد قیمت مسکن باعث شد تا بسیاری از متقاضیان مسکن در خرید مسکن ناتوان شوند و دیگر قدرت خرید آنها به گونه‌ای باشد که تسهیلات مسکن هم جوابگو نباشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.