ائمه جمعه خراسان رضوی با تأکید بر این کشتن مسلمانان توسط مسلمانان ازجمله دسیسه‌های آمریکاست که سال‌هاست آن را دنبال می‌کند، بر لزوم تقویت وحدت امت اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و بدخواهان جهان اسلام تأکید کردند.

کشتن مسلمانان به دست مسلمان دسیسه آمریکاست / لزوم تقویت وحدت امت اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان
به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه خراسان رضوی ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه در شهرستان‌های این استان با تأکید بر این کشتن مسلمانان توسط مسلمانان ازجمله دسیسه‌های آمریکاست که سال‌هاست آن را دنبال می‌کند، بر لزوم تقویت وحدت امت اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و بدخواهان جهان اسلام تأکید کردند.

ضرورت تقویت وحدت مسلمانان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان

امام‌جمعه کاشمر در اجتماع نمازگزاران نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر با تبریک آغاز هفته وحدت بر ضرورت تقویت وحدت مسلمانان برای مقابله به توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و گفت: همه مسلمانان باید به یک هدف واحد در موضوع وحدت برسند و اینکه قرار است حول چه محوری وحدت داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با ابراز تأسف از اینکه مسلمانان در اصول با همدیگر وحدت ندارند و دشمنان از این مهم برای رسیدن به اهداف و توطئه‌هایشان علیه اسلام و دین استفاده می‌کنند، یادآور شد: باگذشت بیش از 14 قرن از عمر اسلام با وارد شدن ظلم و ستم به پیکره دین، امت اسلام نحیف شده است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود مسلمانان در برابر دشمنان و بدخواهان دارای یک جبهه واحد باشند خاطرنشان کرد: به‌جای اینکه مسلمانان سلاحشان را به سمت دشمن نشانه بگیرند به سمت یکدیگر می‌گیرند.

 امام‌جمعه کاشمر با اشاره به‌ضرورت وحدت واحد در بین مسلمانان و امت اسلام یادآور شد: اگر فردی در جهت ایجاد اختلاف و دشمنی حرکت کند در زمین دشمن بازی کرده و اقدامش حرام است.

اظهارات بر پول‌شویی در کشور، بازی کردن در زمین دشمن است

امام‌جمعه داورزن در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر، با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه اظهار داشت: اظهارات  مبنی بر پول‌شویی گسترده در کشور تهمتی بزرگ به جمهوری اسلامی ایران و بازی کردن در زمین دشمن ‌است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: این اظهارات بلافاصله با عنوان در ایران پول‌شویی گسترده انجام می‌شود، به تیتر اول خبرگزاری‌های آمریکا و اروپایی و سایت‌های ضدانقلاب تبدیل می‌شود چرا تهمتی که مستکبران علیه ما دارند از زبان مسئول جمهوری اسلامی ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: اگر مدرکی وجود دارد چرا به قوه قضائیه ارائه نکردند مسئولان نظام‌وظیفه دارند از انقلاب اسلامی ما دفاع کنند،نه آنکه مواضعی بگیرند که باعث خوشحالی دشمنان ما شود و آیا این نوع فشار آوردن برای تائید لایحه FATFنیست.

امام‌جمعه داورزن با اشاره به سخنان رهبر بزرگوار در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت شهدای استان قزوین ابراز داشت: شهدای عزیز ما فراموش نخواهند شد روزبه‌روز زنده‌تر می‌شوند اینکه بعضی‌ها سعی می‌کنند که شهدا فراموش شوند اما نتوانستند و نخواهند توانست و اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق، غرب و کفر رخت بر خواهد بست.

وی با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)گفت: همه ما برای نزدیک شدن ظهور حضرتش و برای صالح شدن جامعه مبارزه با بی‌عدالتی و فساد کوشش کنیم و مسؤولان باید سعی و همتشان خدمت باشد نه جمع مال و ثروت و رقابت در دنیاطلبی.

علی‌زاده همچنین آغاز هفته وحدت و میلاد باسعادت رسول مکرم اسلام محمد(ص)را تبریک گفت و افزود:امروز دشمنان ما تلاش گسترده‌ای برای برهم زدن شیعه و سنی می‌کنند.شیعه لندنی و تکفیری‌های جنایتکار هردو در یک مسیر قدم برمی‌دارند که خدمت به مستکبران عالم است،آمریکا و انگلیس و صهیونیست از این جدایی بهترین بهره را می‌برد و وحدت ماهم وحدت قرآنی است و این بیداری در جهان اسلام حاصل‌شده است اما نیازمند تلاش گسترده‌ای در این زمینه هستیم.

وی به برخی ویژگی‌های افراد متقین پرداخت و افزود: از صفات دیگر متقین آنکه گویا اکنون بهشت و جهنم را می‌بینند،ریشه و علت این عظمت روحی متقین ایمان است.

آمریکا از مدت‌ها قبل دسیسه کشتن مسلمانان توسط مسلمانان را دنبال می‌کند 

امام‌جمعه گناباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا از مدت‌ها قبل دسیسه کشتن مسلمانان توسط مسلمانان را دنبال می‌کند، به‌طوری‌که تشویق صدام حسین برای حمله به ایران  و به راه انداختن تشکیلات تکفیری مانند داعش در این راستا انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی بابیان اینکه حمایت از عربستان سعودی در جریان حمله سعودی‌ها به یمن جدیدترین دسیسه امریکا در جهت مسلمان کشی توسط خود مسلمانان است، ابراز داشت: اگرچه آمریکا و هم‌پیمانانش با تبلیغات رسانه‌ای مدعی بودند که در روز 13 آبان دلار تا 30 هزار تومان افزایش می‌یابد و قحطی ایران را فرا خواهد گرفت، اما ملت همیشه بیدار ایران اسلامی بار دیگر با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان مشت محکمی بر دهان آمریکای یاوه‌گو و جنایتکار زدند.

وی با اشاره به اینکه برعکس تبلیغات رسانه‌ای آمریکا شاهد سیر نزولی دلار بودیم، افزود: در این راستا دولت باید در کنار کاهش قیمت دلار، تصمیمی اتخاذ کند تا قیمت سایر کالاها نیز پایین بیاید.

 امام‌جمعه گناباد تأکید کرد:  دولت باید از اروپایی‌ها قطع امید کند و با گسترش روابط با همسایگان، اقتصاد کشور را به سامان برساند و این شدنی است. 

وی با گرامی داشت هفته وقف و ضرورت فرهنگ‌سازی این سنت حسنه، یادآور شد: وقف از سنت‌های بزرگ الهی است که در جهت رفع محرومیت بناشده است و موقوفات  استان قدس رضوی که در خدمت مردم قرار دارد نمونه بارزی از جایگاه و اهمیت وقف است. 

صادقی همچنین ساختن مساجد بین‌راهی، ساخت کتابخانه، کمک به اشتغال و فراهم کردن زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ و قرآن را ازجمله ضروریاتی دانست که می‌توان با وقف آن را محقق کرد.

موشک‌باران مجاهدین فلسطین فاتحه اسرائیل را خواند

 امام‌جمعه شهرستان تایباد ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر در مسجد جامع امام صادق(ع) با تسلیت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن عسکری(ع) گفت: موشک‌باران سرزمین‌های رژیم غاصب اسرائیل توسط مجاهدین فلسطینی فاتحه این رژیم پوشالی را خواند.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین ملکی ادامه داد: مردم مسلمان غزه سالیان درازی است که به جرم مسلمان بودن مورد تجاوز رژیم پوشالی و غاصب اسرائیل قرار دارد و در دوران متوالی مورد بمب باران و حمله این رژیم غاصب قرارگرفته و مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی در برابر این جنایت‌های وحشیانه سکوت کردند.

وی با تأکید بر اینکه شجاعت و ایستادگی ملت مظلوم فلسطین و همه ملت‌های آزاده دنیا در حقیقت برگرفته از آرمان مردم ایران اسلامی است که یک‌تنه بیش از چهل سال در مقابل استکبار جهانی ایستادند، یادآور شد: آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب اسرائیل همانند گرازی هستند که دهان خود را برای گاز گرفتن ملت‌های مظلوم بازنمودند است.

امام‌جمعه تایباد با اشاره به توطئه‌های مستکبرین و به‌ویژه آمریکای جهان خوار علیه امت اسلامی، ابراز داشت: ایران اسلامی باوجود همه توطئه‌های مستکبرین و بد خواهان و به‌ویژه آمریکای جنایتکار ، باقدرت و شوکت تمام در مقابل مستکبرین، جنایتکاران و ظالمان ایستاده است.

وی ادامه داد: امروز جهان دریک پیچ تاریخی قرارگرفته و قدرت پوشالی مستکبرین در حال افول است  و به‌زودی صالحان بر ظالمان حاکم خواهند شد.

ملکی  با اشاره به دیدار افتخارآفرینان ورزش معلولین و جانبازان با مقام معظم رهبری، تأکید کرد: آنچه در این ورزش‌های پهلوانی و کسب افتخارات مختلف توسط ورزشکاران ایران اسلامی در میادین مختلف ورزشی بر افتخارات آن می‌افزاید رعایت عفاف و حجاب و برگزاری نمازهای جماعات است که این مهم نیز در ورزش معلولین و جانبازان موجب خوشحالی رهبر معظم انقلاب شد.

انتقاد امام‌جمعه بردسکن از نیمه‌کاره ماندن پروژه کنارگذر این شهر

امام‌جمعه بردسکن در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با انتقاد از نیمه‌کاره ماندن پروژه کنارگذر این شهر گفت: بیش از 15 سال از آغاز این پروژه مهم در شهر بردسکن می‌گذرد اما باوجود وعده‌ها و قول‌هایی که داده‌شده است این پروژه نیمه‌کاره رهاشده است.

حجت‌الاسلام بابیان اینکه مسئولان و متولیان باید در خصوص این طرح نیمه‌کاره پاسخگو باشند، ابراز داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه کنارگذر  تردد وسایط نقلیه سنگین از داخل شهر از بین می‌رود و این مهم منجر به کاهش بار ترافیکی و نیز کاهش تصادفات می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود مدیران راه و شهرسازی و استانداری خراسان رضوی در تکمیل این پروژه تسریع کنند، افزود: درصورتی‌که مدیران استانی از عهده تکمیل این پروژه برنمی‌آیند، طرح را در اختیار شهرداری قرار دهند و با حمایت و پشتیبانی زمینه را برای تکمیل آن فراهم کنند.

امام‌جمعه بردسکن با اشاره به وقوع سانحه دل‌خراش رانندگی در شهر بردسکن که منجر به فوت سه دانش‌آموز شد، اظهار داشت: انتظار داریم پلیس راهور با متخلفین رانندگی در سطح شهر برخورد جدی و بازدارنده‌ای داشته باشد که شاهد این‌چنین اتفاق تلخ و ناگواری نباشیم.

وی با تقدیر از ابراز همدردی اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستانی و استانی با خانواده‌های داغدار دانش‌آموزان بردسکنی، به رانندگان وسایط نقلیه توصیه کرد در هنگام رانندگی به‌ویژه در سطح شهر در مقابل مدارس و محل عبور عابران پیاده با سرعت مطمئنه حرکت کنند، چراکه بی‌توجهی به قوانین  راهنمایی و رانندگی منجر به بروز حادثه خواهد شد.

امینی در ادامه  به افول آمریکا در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت‌های امریکا و یا احزاب دموکرات و یا جمهوری‌خواه برای ایران همگی دشمن هستند و هیچ‌یک از آنان  نمی‌توانند برای ایران، و مظلومین جهان دردی را دوا کنند.

امام‌جمعه بردسکن بابیان اینکه  باید با اتکا به توان کشور و مردم  روی پای خود بایستیم و گوش‌به‌فرمان رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی با سرعت بیشتری حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: تحریم‌های دشمن و تشدید آن توسط ترامپ یک حرکت واهی است و به‌زودی  ترامپ سقوط خواهد کرد  و شکست آمریکا را شاهد خواهیم بود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و گرامیداشت شهدای بسیجی ابراز داشت: بسیج یک ظرفیت بزرگ برای کشور است که می‌تواند در مواقعی کارهای بزرگی را انجام دهد به‌طوری‌که در عرصه اقتصادی بسیج یک دایره بزرگ است که می‌تواند به کشور کمک کند.

تصویب لایحه استعماری FATF دست نیروهای انقلابی بسیج و سپاه را می‌بندد

امام‌جمعه سبزوار امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر، با اشاره به اهداف لایحه استعماری FATF در خصوص فعالیت‌های سپاه و بسیج، گفت: تصویب این لایحه دست نیروهای انقلابی بسیج و سپاه را می‌بندد و در حوزه بانکی ممانعت ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه در خصوص سخنرانی‌های وزیر امور خارجه کشورمان برای ترویج لایحه استعماری FATF، اظهار داشت: مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان متأسفانه از سرنوشت خیانت‌های برجام به کشورمان عبرت نمی‌گیرند و به دنبال تأیید و تصویب در این لایحه استعماری هستند.

وی  به فرارسیدن هفته گرامیداشت تشکیل بسیج به دستور بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز بسیج پشتوانه محکم دفاعی ملت ایران در مقابل دشمنان است و بسیجیان طی چندین سال اخیر وفادار خود را به ملت ایران نشان دادند.

امام‌جمعه سبزوار بسیج را مجموعه متشکل از نیروهای شاخص و انقلابی برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: جوانان که در مجموعه بسیج حضور دارند، باید به‌عنوان الگویی شاخص به جامعه معرفی شوند ولی متأسفانه برخی در داخل کشور در سخنرانی‌ها و تریبون‌های خود به این نیروهای انقلابی و متدین حمله می‌کنند.

وی در ادامه بصیرت و اخلاص را از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیجیان اعلام کرد و ادامه داد: بسیجیان با بهره‌مندی از بصیرت خود باید توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان را به‌خوبی بشناسند و در مقابل آن‌ها باید پاسخ محکمی بدهند.

مقیسه با اشاره به صدور الگوی شاخص بسیج به دیگر کشورهای اسلامی منطقه شامل عراق، سوریه، یمن، لبنان و ...، گفت: شهدای مدافع حرم اهل‌بیت (ع) در کشورهای ایران، افغانستان، عراق و سوریه با رشادت‌های خود رژیم صهیونیستی و آمریکا را به‌زانو درآوردند.

وی تأکید کرد: نیروی مردمی بسیج چشم‌وچراغ ملت ایران و سرمایه انقلاب اسلامی است که در کنار دیگر نیروهای مسلح کشورمان در صف مبارزه با استکبار جهانی و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار دارند.

امام‌جمعه سبزوار  در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری (ع)، افزود: این امام بزرگوار با حرکت‌های عظیم سیاسی و ظلم‌ستیزی در ایام محاصره برای حفظ و پاسداری از ارزش‌های دین اسلام تلاش‌های زیادی را انجام داد.

رجزخوانی آمریکایی‌ها با درصحنه بودن مردم و تفکر صحیح مدیران از بین می‌رود

امام‌جمعه روداب در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: ترامپ و رژیم صهیونیستی رجز  می‌خواند و هرروز بهانه می‌آورند و حرف جدیدی بیان می‌کنند و با درصحنه بودن شما مردم خوب و با تفکر صحیح مدیران دولتی ما از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام حسین حسنی نسب با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با ورزشکاران اظهار کرد: ما هیچ‌گاه نباید به اشخاص متکی باشیم و باید ظرفیت‌های پنهان را شناسایی و در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد:  اگر مجلس خبرگان ما این ظرفیت‌ها را بعد از امام راحل در نظر نگرفته بود رهبری مقتدری مثل رهبر معظم انقلاب نداشتیم باید شناسایی این ظرفیت‌ها در مراکز استان‌ها ،شهرستان‌ها و بخش‌ها در امورات مختلف انجام و از آن‌ها استفاده شود.

امام‌جمعه روداب استفاده از ظرفیت‌های مغفول را خواستار شد و افزود: خیلی از نیروهای فعال ما شناسایی نشده‌اند و باید شناسایی و از آن‌ها استفاده شوند همچنین از ظرفیت جوان‌ها مانند زمان جنگ بیشتر استفاده شود.

تمسک و عمل به سیره اهل‌البیت مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود

امام‌جمعه تربت‌حیدریه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: انبیاء خود را فدای بندگان می‌کنند تا اسوه باشند و سعادت و موفقیت بندگان خدا را رقم می‌زند و اگر به رسول خدا اقتدا کنیم و به ایشان تمسک بجوییم نباید شاهد این میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی ادامه داد:  الگو گیری از پیامبر صلی‌الله در رفتار با خانواده بی‌شک بخش زیادی از مشکلات و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد و نکته این است که معنای اسوه یعنی رهبر و راهنما و کسی است که انسان‌ها فکر و اخلاق و عمل را با او منطبق می‌کنند.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در دنیا عزتمند است و همه دنیا به جمهوری اسلامی با صدق ، امانت و مردمی وضعیت که نظام صادق دارد نگاه دارد می‌کند و حق و باطل از ابتدا با یکدیگر در جنگ بودند و خداوند همیشه حق را یاری می‌کنند.

امام‌جمعه تربت‌حیدریه بابیان اینکه سرانه پائین مطالعه به‌عنوان چالش در جامعه است یادآور شد: اولویت اول باید توجه به ظرفیت‌های کتابخانه و جا انداختن فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها باشد.

انتقاد امام‌جمعه کدکن از پایین بودن سرانه مطالعه

امام‌جمعه کدکن در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر گفت : روش و منش اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) فقط نماز و عبادت نبود و در مقابل مستکبران و زورگویان با تمام توان ایستادگی می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسین بوژمهرانی با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج) افزود: با ظهور حضرت مهدی (عج) مردم به رشد عقلی ،حلم و صبر می‌رسند .

وی با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد: مطالعه کتاب‌های خوب باید  منجر به رشد و ارتقای منفعت علمی و رشد باورهای اعتقادی شود.

 امام‌جمعه کدکن از وضعیت پایین آمار مطالعه و کتاب‌خوانی انتقاد کرد و ابراز داشت: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی ضرورت دارد مسؤولان فرهنگی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه چاره‌اندیشی کنند.

بوژمهرانی با تأکید بر اینکه آمریکا به اهداف خودش در مقابل ایران نرسیده است، بیان کرد: روش و منش اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) فقط نماز و عبادت نبود و در مقابل مستکبران و زورگویان با تمام توان ایستادگی می‌کردند و هیچ‌وقت در مقابل ظلم سر فرود نیاوردند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.