مدیر کمیته حقوقی باشگاه پدیده گفت: برای حل هرچه زودتر پرونده سوبا و پدیده نیاز به حمایت داریم تا این بدهی نتواند خللی در روند تیم پدیده ایجاد کند.

سوبا، پدیده را از صدر پایین می‌کشد
به گزارش قدس آنلاین ، رضا شاه‌منصوری در خصوص بدهی باشگاه پدیده خراسان به دریسا سوبا، بازیکن خارجی این باشگاه در لیگ برتر شانزدهم اظهار کرد: این بازیکن در لیگ برتر شانزدهم عضو باشگاه پدیده بود. وی پیش از آغاز لیگ برتر هفدهم به کادرفنی وقت پدیده اعلام کرد باقیمانده مطالباتش از لیگ شانزدهم را که ۲۵ هزار دلار بود، طی ۱۰ روز پرداخت کنند تا به تمرینات این تیم برای لیگ هفدهم اضافه شود، اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد و این بازیکن ساحل عاجی توانست قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند و به فیفا شکایت کند.
وی افزود: در نهایت کمیته تعیین وضعیت فیفا حکم کرد باشگاه پدیده باید علاوه بر ۲۵ هزار دلار طلب سوبا از لیگ شانزدهم، باید ۵ هزار دلار هم بابت جریمه و همچنین ۱۰۰ هزار دلار هم بابت قرارداد فصل بعد وی به این بازیکن بپردازد. پس از اعلام این حکم بود که رایزنی‌های گسترده‌ای با این بازیکن صورت دادیم و تلاش کردیم که وی را متقاعد کنیم تا به باشگاه پدیده تخفیف بدهد.
مدیر کمیته حقوقی باشگاه پدیده تصریح کرد: خوشبختانه موفق شدیم با وی به توافقی خوب دست پیدا کنیم اما به دلیل بی‌پولی باشگاه پدیده این توافق هم عملی نشد. این بازیکن که در ابتدا کل پولی که فیفا حکم کرده‌بود پدیده بپردازد را می‌خواست در نهایت پذیرفت تنها بدهی‌مان بابت لیگ شانزدهم و همچنین هزینه دادرسی فیفا را بپردازیم تا پرونده مختومه شود. کل این مبلغ رقمی در حدود ۳۰ هزار دلار بود اما متاسفانه باشگاه پدیده موفق نشد این رقم را تاکنون بپردازد و زمان بسیار اندکی برای پرداخت داریم.
وی تصریح کرد: در این مدت یک فرصت دیگر هم سوخته‌بود و سوبا اعلام کرده‌بود اگر در مدت تعیین‌شده پولش پرداخت نشود، وی از رقم ۳۰ هزار دلار دوباره به ۱۳۰ هزار دلار بازخواهدگشت و کل پول را طلب خواهدکرد. تا همینجا هم تلاش بسیار زیادی صورت گرفته تا سوبا به این توافق رضایت دهد اما متاسفانه واقعیت این است که باشگاه پدیده پول کافی برای پرداخت بدهی خود به سوبا ندارد.
شاه‌منصوری تاکید کرد: چنین رقمی برای تیمی لیگ برتری که در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد نباید اصلا چنین مشکلاتی را ایجاد کند، اما واقعیت این است که باشگاه پدیده درگیر مشکلات ریز و درشتی ست و پرداخت این مبلغ در توان این باشگاه نبود. همچنین متاسفانه افرادی از داخل ایران سعی داشتند با سم‌پاشی علیه پدیده، سوبا را تحریک کنند تا دست به اقداماتی بزند که جای تاسف دارد.
وی گفت: این رقم باید هرچه زودتر به سوبا پرداخت شود تا کار به جاهای باریک نکشد و مشکلی در روند تیم پدیده ایجاد نشود. شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ هجدهم تا همینجا هم با وجود مشکلات بزرگی که این باشگاه دارد، دست به کاری بزرگ زده‌اند و امیدوارم این روند با این اتفاقات، متوقف نشود. پدیده نیاز به حمایتی جدی و مستمر دارد تا پرونده سوبا ختم به خیر شود.
وی در خصوص سایر پرونده های پدیده در فیفا گفت: به جز سوبا، ایگور پانادیچ، مربی سابق پدیده و دستیار محمدرضا مهاجری در لیگ برتر هفدهم، وارازدات هارویان، بازیکن سابق ارمنی پدیده در لیگ شانزدهم و جونیور، بازیکن سابق پدیده در لیگ هفدهم نیز سایر خارجی‌هایی هستند که از پدیده طلبکارند.
شاه‌منصوری تاکید کرد: توافقات خوبی با این افراد صورت گرفته به این شرح که با وارازدات به صورت ریالی توافق کرده‌ایم تا در زمان تعیین شده، ۱۳۰ میلیون تومان بپردازیم. همچنین برای جونیور نیز توافق شده که ۱۰ هزار دلار را در سه قسط پرداخت کنیم.
وی افزود: توافقات صورت‌گرفته زمانی جنبه اجرایی به خود می‌گیرد که از طرف پدیده پولی به حساب این افراد واریز شود. اگر توافقات صورت‌گرفته اجرایی نشود، باید علاوه بر پرداخت جریمه و هزینه دادرسی، پول بسیار بیشتری به این افراد بپردازیم. امیدوارم بر اساس توافق صورت‌گرفته، با حمایت همگانی از تنها تیم خراسان در لیگ برتر، این مشکلات هرچه سریعتر حل شود.
مدیر امور حقوقی باشگاه پدیده تاکید کرد: هیچیک از پرونده‌های مطروحه باشگاه پدیده به ویژه پرونده مربوط به دریسا سوبا شوخی‌بردار نیست و پدیده زمان زیادی ندارد. نیاز است تا همه مسئولان و مدیران نهادهای مختلف شهری و استانی به کمک پدیده بیایند تا مبادا اتفاقی تلخ برای تنها نماینده شرق کشور در سطح نخست فوتبال ایران رقم بخورد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.