احسان اصولی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از ادامه فرآیند انتخاب شهردار جدید در شورا در روز ۲۶ آبان خبر داد.

امروز ادامه فرآیند انتخاب شهردار در شورای شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین،  رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با تأکید براینکه اجرای روال قانونی و پایبندی بر قانون که عهد شورای پنجم با مردم مشهد بوده است در اولویت کار شورا قرار دارد، گفت: در راستای اجرای قانون و ادامه روند انتخاب شهردار جدید شورا فردا تشکیل جلسه خواهد داد.

وی با اشاره به دو تفسیر مختلف از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در خصوص آخرین مهلت کناره‌گیری چهره‌های بازنشسته گفت: بر اساس روایت سازمان بازرسی، شهردار مشهد تا ۱۵ آذر مهلت ادامه خدمت دارد اما بر اساس نظر دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی که خود مرجع تفسیر قانون مصوب خود است فردا آخرین مهلت شهردار برای استعفا می باشد.

اصولی تاکید کرد:البته بنده مطمئن هستم که آقای شهردار هم طبق قانون عمل می‌کند و عملکرد ایشان نیز همیشه این را نشان داده است.

عضو شورای پنجم شهر مشهد ادامه داد: این دو تفسیر هم جای بحث دارد که در جلسه فردا با حضور مشاوران در خصوص آن صحبت خواهد شد.

وی با اذعان به آنکه ابهام فعلی سبب نگرانی شورا برای تعامل با تقی زاده خامسی در صورت ابقای وی در شهرداری مشهد می شود گفت: اولویت برای شورای شهر مشهد عمل به قانون و آنچه در کشور مورد تایید مجلس است، می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.