دبیرکل «تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت» گفت: عملیات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه حمله‌ای سازمان‌دهی شده و دقیق توسط دستگاه اطلاعات اسرائیل بود که هدف آن پاک‌سازی و ترور تعدادی از رهبران مقاومت فلسطین بود، اما پارامترهای دفاعی و اطلاعاتی گروه مقاومت، عملیات را با شکست مواجه کرد و طراحان این توطئه را ناکام گذاشت.

پارامترهای دفاعی و اطلاعاتی گروه‌های مقاومت، اسرائیل را غافلگیر کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «یحیی غدار» فعال سیاسی لبنانی و دبیرکل «تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت در تشریح ابعاد حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و پیامدهای منفی آن برای اسرائیل گفت: عملیات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه حمله‌ای سازمان‌دهی شده و دقیق توسط دستگاه اطلاعات اسرائیل بود که هدف آن پاک‌سازی و ترور تعدادی از رهبران مقاومت فلسطین به ویژه از حماس و گروه‌های اسلامی بود. این عملیات خرابکارانه شکست خورد اما وجود اخلال در عملکرد تیم صهیونیستی تنها ترفندی حیلت مآبانه در توجیه این شکست بود، اما دلیل اصلی آن را باید در پارامترهای دفاعی و اطلاعاتی گروه مقاومت جست‌وجو کرد. این توان اطلاعاتی گروه‌های مقاومت فلسطین و اتاق مشترک آنها با تمام گروه‌های مقاومت بود که عملیات و عاملان اجرائی آن را مغلوب کرد و ناکام گذاشت.

پارامترهای دفاعی مقاومت، اسرائیل را غافلگیر کرد

وی تأکید کرد که تیم اتاق مشترک مقاومت موفق شد بسیاری از عاملان عملیات خرابکارانه را تحت تعقیب و گریز قرار دهد و چه بسا اگر دخالت هواپیماهای صهیونیستی در بمباران تمام این مواضع برای نجات آنها نبود، می‌توانستند تعدادی از آنها را اسیر کنند.

دبیرکل تجمع عربی اسلامی در تبیین قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت افزود: پاسخ و آمادگی گروه‌های مقاومت بسیار قوی و بازدارنده بود به گونه‌ای که با شلیک صدها موشک به شهرک‌های دشمن صهیونیستی  آنها را غافلگیر کردند و همزمان توانستند موشک کورنت را که دشمن هرگز تصور نمی‌کرد گروه‌های مقاومت از این نوع موشک در اختیار داشته باشند، را به کار گیرند.

وی گفت: اسرائیل و جهان به چشم خود دیدند و تماشا کردند که گروه‌های مقاومت از این موشک‌ها در اختیار دارند و چگونه می‌توانند با بمباران این مواضع به تعداد فراوانی از سربازان اسرائیلی دست پیدا کنند.

غدار در ادامه گفت: بعد دیگری که موجب غافلگیری صهیونیست‌ها شد، بمباران مواضع دشمن با موشک‌های جدیدی بود که دشمن صهیونیستی هرگز از وجود آنها در دست گروه‌های مقاومت خبر نداشت. ما همیشه گفتیم و می‌گوییم که دشمن بسیار غافلگیر شد و این دو غافلگیری یعنی از بعد موشک کورنت و نیز موشک‌های جدیدی که علاوه بر توان بمباران، قدرت تخریب فراوانی متفاوت از توان موشکی همیشگی اسرائیل دارند، دو عامل اصلی شکست این رژیم اشغالگر شد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی آماده این غافلگیری‌ها نبود و با خود می‌پنداشت یک عملیات نقض امنیتی انجام می‌دهد و تعدادی از رهبران فلسطینی را ترور می‌کند و با موفقیت باز می‌گردد اما وقتی گرفتار مهلکه اطلاعاتی و دفاعی گروه‌های مقاومت شد، تمام هم و غمش این بود گه چگونه از ورطه سقوط گریخته و به سرزمین‌های اشغالی باز گردد. این رژیم در رویارویی با باران موشک‌های کورنت که بیش از ۴۵۰ موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد، به دامن اطلاعات مصر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور پناه برد و از او خواست تا محور مقاومت را به آتش‌بس راضی کند. همان گونه که در عمل نیز شاهد بودیم و چنین هم شد.

وی تأکید کرد که عملیات دشمن  با شکست بسیار بزرگی مواجه شد و هنگامی که بیش از یک میلیون شهرک‌نشین رژیم اشغالگر در ترس و وحشت به سر می‌بردند، مردم فلسطین با شادی چشم به پیروزی دوخته بودند. این، یک حقیقت و قانون شکست و پیروزی است.

روی دیگر سکه شکست عملیات صهیونیست‌ها

دبیرکل تجمع عربی و اسلامی برای حمایت از گزینه مقاومت در تحلیل ابعاد و پیامدهای پس از شکست عملیات حمله به غزه گفت: «از همان روز نخست مشخص بود که نتیجه این عملیات تجاوزگرانه تشویش در کابینه خواهد بود. این حمله هر چند منجر به شهادت تعدادی از مردم فلسطین شد اما در مقابل بسیاری از شهرک‌ها و شهرک‌نشینان صهیونیستی را با خاک یکسان کرد و مایه دلهره و رعب آنها شد. نتیجه طبیعی چنین امری، ایجاد تشویش و نابسامانی در کل سیستم شکست‌خورده است.

وی گفت که از یک سو کابینه بنیامین نتانیاهو دچار شکاف شد و اختلاف عمیقی بین افراد آن ایجاد شد و از سوی دیگر شهرک‌نشین‌ها و مردم اسرائیل تحت تاثیر ترس و تحقیر توأمان دست به حرکات اعتراض‌آمیز زدند.   

این فعال سیاسی لبنانی گفت که استعفای «آویگدور لیبرمن» مرد جنایتکار و تندرو و نژاد پرست کابینه نتانیاهو بسیار طبیعی بود، چرا که اختلاف فراوانی در کابینه کوچک صهیونیستی وجود دارد و به تبع وی که خواهان ادامه و تشدید جنگ بود، در نقطه مقابل بنیامین نتانیاهو و افرادی قرار داشت که توقف جنگ و برقراری آتش‌بس را تنها راهکار باقی‌مانده پیش روی خود می‌دیدند. به همین دلیل او به همراه حزبش از دور فعالیت در رژیم خارج شدند.

وی در تأکید بر تشتت و دو دستگی در کابینه نتانیاهو گفت: تمام رسانه‌های رسمی تأکید کرده‌اند که «نفتالی بنت» وزیرآموزش این رژیم، پس از استعفای لیبرمن، نتانیاهو را در صورت عدم انتصاب به پست وزارت جنگ به استعفا تهدید کرده است.

تظاهرات ساکنان سرزمین‌های اشغالی، نشان‌دهنده شکست قطعی رژیم صهیونیستی است

غدار در بعد دیگر رویکردهای اعتراض‌آمیز پس از شکست عملیات غزه به تظاهرات صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: دو نوع تظاهرات انجام شد: یکی تظاهرات شهرک‌نشین‌هایی که در مناطق اطراف غزه زیر بمباران بودند و علیه نتانیاهو و عدم توان او در پاسخ به باران موشک‌های پی در پی گروه‌های مقاومت شعار می‌دادند، زیرا نتانیاهو مدعی بود با  سامانه دفاع موشکی اسرائیل موسوم به گنبد آهنین تمام شهرک‌ها را در برابر هر نوع حمله احتمالی محافظت خواهد کرد اما در این شکست سنگین، گنبد آهنین و ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت.

وی گفت: از سوی دیگر در تل آویو هم تظاهرات شد که تظاهر کنندگان خواهان تکمیل حمله و پاسخ به موشک‌ها بودند. بنابراین باید گفت دو نوع تظاهرات مذکور هر دو بر شکست قطعی و حتمی رژیم صهیونیستی دلالت می‌کنند.

غدار در تشریح ادعای نتانیاهو مبنی بر اینکه نمی‌تواند حقیقت قبول آتش‌بس را اعلام کند، گفت: کاملا طبیعی است که نتانیاهو نمی‌تواند حقیقت را بگوید، او اگر به حقیقت اذعان کند، به دست خود مهر تایید بر شکست خفت‌بارش زده و خودش را بیش از پیش تحقیر خواهد کرد. او به دامن سیسی متوسل شد با اطلاعات مصر تماس پی در پی داشت تا گروه‌های مقاومت را به آتش‌بس قانع کنند، چنین حقیقتی هرگز برای او قابل بیان نخواهد بود.  

دبیر تجمع حمایت از گزینه مقاومت در پایان گفت: این شکست شومی برای اسرائیل و پیروزی بزرگی برای مقاومت و تمام گروه‌های آن در غزه و پیروزی شیرین مردم فلسطین بود.

منبع:خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.