ایلام –  صندلی مدیریت وفا ندارد و ماندگاری آن برای هیچ کسی مادام العمر نبوده و نخواهد بود و پس از هر آمدنی، رفتن طبیعی است!

به گزارش قدس آنلاین - رفت و آمدها خصوصا در بُعد مدیریتی، به موضوعی چالش برانگیز در استان ایلام تبدیل شده و دخالت سیاسیون در همه ابعاد مدیریتی حتی مدیریت نهادهای فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و ... کار را به کام مردم تلخ کرده است.

دخالت سیاست مداران و استفاده از نفوذ و قدرت برای تعیین مدیر دستگاه های اجرایی در دهه های اخیر، بعضاً نه بر اساس شایسته سالاری بلکه بر معیار اهداف حزب و جناح در کشور رقم خورده و دود انتخاب مدیر غیر متخصص بر دستگاه ها و نهادهای تخصصی، موجب پایین آمدن راندمان کاری و دور شدن از اهداف سازمانی شده است.

این موضوع در استان های کوچکی همچون ایلام نمود بیشتری یافته و انتخاب مدیران غیر متخصص در سنوات گذشته دیده شده و اکنون این مسئله برای نهادی فرهنگی هنری که با کودکان و نوجوانان سروکار دارد در حال تکرار است و شاید منجر به تجربه ای تلخ برای جامعه هدف آنها تبدیل شود.

صحبت از تغییر مدیریت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام است، نهادی که از بدو تأسیس تاکنون توسط هنرمندان متعهد و متخصص ایلامی اداره شده و همواره بدور از سیاسی کاری و سلایق حزبی، محل فعالیت هنرمندان و فعالان حوزه کودک و نوجوان بوده است و اصولاً کار در حوزه کودک و نوجوانی که آینده سازان کشور را تشکیل می دهند، بایستی از سیاست و مصائب آن جدا باشد.

اکنون در این شرایط و با اعمال نفوذ تنی چند از ایلامیان مقیم مرکز و با اهداف خاص سیاسی، فردی برای مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام انتخاب شده که در این حوزه تخصصی ندارد و ایشان 33 سال در نهادی دیگر خدمت کرده و در آستانه بازنشستگی قرار دارد.

حال این سؤال پیش می آید که انتخاب فردی با 33 سال سابقه کار در نهادی دیگر و در آستانه بازنشستگی چه توجیهی دارد؟ آیا صرفا این فرد برای پر کردن رزومه کاری خود و بازنشستگی با سمت مدیریت انتخاب شده است؟ آیا اهداف سیاسی و حزبی در پس این انتخاب پنهان شده است؟ چرا کودکان و نوجوانان ایلامی باید قربانی سیاسیون شوند؟

ضربات سیاسیون با انتخاب های بعضا اشتباه و حزبی بر پیکره صنعت، ورزش، آموزش و پرورش و ... مشهود و اظهر من الشمس است چرا که اگر غیر از این بود، وضعیت اشتغال، تحصیل و برخی قهرمانان ملی این چنین نبود و اگر سیاسیون بدور از تعلقات حزبی و بر اساس شایسته سالاری و تخصص اقدام به انتخاب مدیران می کردند، شرایط امروز کشور در حوزه های مختلف بهتر از دیروز بود نه بدتر!

آنچه که فعالان حوزه کودک و نوجوان ایلام از مسئولان، سیاسیون، نمایندگان و مدیریت ارشد استان و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور انتظاردارند این است که مدیریت فعلی کانون که شخصی هنرمند، متخصص، متعهد و شایسته است، همچنان در این مسند بماند و به خدمات شایسته اش به کودکان و نوجوانان استان ادامه دهد.

لطفا کانون را به محل تردد مدیران صرفاً سیاسی و غیرمتخصص تبدیل نکنید!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.