رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای معرفی داعش به‌عنوان نماد اسلام در دنیا گفت: امروز سران سعودی به خائن الحرمین تبدیل‌ شده‌اند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی: سران سعودی به "خائن الحرمین" تبدیل‌ شدند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید جامعة المصطفی(ص)، اظهار داشت: آیت‌الله اعرافی در طول سال‌های طولانی مدیریت در این مرکز فعالیت‌های ارزنده فراوانی انجام دادند؛ امروز افرادی در این مراسم تودیع و معارفه می‌شوند که انسان‌های شناخته‌شده‌ای از نظر علمی و مدیریتی در سطح حوزه‌های علمیه بوده و خدمات ارزنده‌ای را در سال‌های اخیر انجام داده‌اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری‌ با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) درباره فضای دوران تولد خجسته پیامبر گرامی اسلام(ص) ادامه داد: زمانی که رسول گرامی اسلام(ص) به دنیا آمد، مردم مکه در بدترین دوران اعتقادی و اخلاقی خود به‌سر می‌بردند، بیش از 360 بت در اطراف خانه کعبه آویخته شده بود و بسیاری از مردم آن دوران مکه دارای بت‌های خانگی بوده و بت‌پرستی به‌معنای واقعی کلمه در تمام ابعاد زندگی مردم شبه‌جزیره رسوخ کرده بود.

وی فضای جهل دوران صدر اسلام را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر مکرم اسلام(ص) به پیامبری مبعوث شدند صرفاً 12 نفر در شبه‌جزیره سواد و قدرت نوشتن داشتند، نبی مکرم اسلام(ص) در چنین فضای جهل و فقدان سواد، تبلیغ رسالت خود را با مسئله مهم و بزرگ علم و سواد سوادآموزی آغاز می‌کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ابراز کرد: نشر حقایق و معارف اسلام وظیفه و رسالت اصلی جامعة المصطفی است، متأسفانه کشورهای غربی در اذهان مردم جهان، اسلامی خشن و بر حول محور داعشی ایجاد کردند درحالی‌که زمینه‌های پیدایش داعش دلارهای نفتی سعودی و حمایت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و آمریکا بوده است.

محمدی گلپایگانی عنوان کرد: باید سیاستی را دنبال کرد که جوانان کشورهای غربی اسلام را از منبع اصلی آن دریافت کنند، امروز سران سعودی غرق در فساد و شهوت‌رانی بوده و جنایت‌های وحشیانه‌ای بین امت‌های اسلامی به‌ویژه یمن انجام می‌دهند، سران سعودی در وضعیت کنونی به خائن الحرمین تبدیل‌ شده‌اند.

وی تصریح کرد: جامعة المصطفی العالمیه فرزند شایسته حوزه علمیه بوده که باید در مسیر نشر حقایق و معارف اصیلی اسلامی قدم بردارد، این مرکز باید در مسئله تدریس و تبلیغ به التزامات کشورهای هدف توجه کرده و همراه با اعتدال و منطق حرکت‌های خود را جهت دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.