تقابل نمایندگان باشگاهی ایران و قطر در لیگ قهرمانان آسیا تمام شدنی نیست چون حالا به پلی آف فصل جدید هم رسیده است.

تقابل ایران و قطر این بار در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، این جنگ از مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان به اوج خود رسید. جایی که چهار تیم حاضر از غرب آسیا در جمع هشت تیم برتر قاره را ایرانی ها و قطری ها تشکیل دادند تا طبق قرعه کشی صورت گرفته پرسپولیس به الدحیل بخورد و السد با استقلال روبرو شود. با صعود سرخپوشان پایتخت به نیمه نهایی همین طور السد این جنگ ادامه پیدا کرد و در نهایت با برتری پرسپولیس به سود ایران تمام شد.

در شرایطی که به نظر می رسید پرونده جنگ های باشگاهی دو کشور حداقل تا مراحل گروهی فصل آینده بسته شود اما این گونه نشد تا جنگ این بار زودتر از حد تصور در پلی آف مراحل اول و دوم آغاز شود. جایی که تیم های سایپا و ذوب آهن با علی دایی و علیرضا منصوریان باید برای رسیدن به مرحله گروهی از سد رقبای سرشناس و پرستاره قطری عبور کنند که در این مسیر پر از دست انداز کار برای شهریار و شاگردانش دشوارتر خواهد بود.

بنا به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه این دو کشور حاشیه خلیج فارس در فصل ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد تا به ۲+۲ برسد. از همین رو استقلال و پرسپولیس از ایران، الدحیل و السد از قطر به صورت مستقیم جواز رسیدن به مرحله گروهی را دریافت کردند اما دو نماینده دیگر هر دو کشور باید در پلی آف شانس خود برای رسیدن به مرحله گروهی را امتحان کنند که دست بر قضا این بار در پلی آف نهایی نماینده های دو کشور مقابل هم قرار بگیرند.

روزنامه استاد الدوحه با انتشار گزارشی کامل از سهمیه بندی دو کشور و مسیری که نماینده های ایران و قطر در پلی آف باید طی کنند تا در جمع ۳۲ تیم نهایی قرار بگیرند را بررسی کرد و مدعی شد الغرافه در انتظار ذوب آهن است و الریان در انتظار رویارویی با سایپا ایران و علی دایی. آن چه محرز است جنگ ایران و قطر این بار قربانی های زیادی برای هر دو طرف خواهد داشت و تهدیدی بزرگ برای از بین بردن رویای داشتن چهار سهمیه در مراحل گروهی.

شاید در این بین تنها شانس برای این کشورها همین طور نماینده های ایران به تصمیم بازرسان لیگ قهرمانان و afc در خصوص بازپس گرفتن مجوز ورود برخی تیم ها برگردد. درست مثل فصل قبل که در روز پایانی مجوز حضور نماینده های عراق و بحرین صادر نشد تا سهمیه های این دو کشور به نماینده های ایران و قطر برسد این بار هم احتمال این که یکی از این سهمیه ها پس گرفته شود، وجود دارد که در این صورت باز هم جنگ های پشت پرده ایرانی ها و قطری ها برای این سهمیه اوج خواهد گرفت.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.