کرمان_ رضا امیری پاک گفت: محصولات گلخانه ای طی دو مرحله، یک مرحله در شهریورماه و یک مرحله در دی ماه کشت و پس از یک دوره ۴۰ روزه برداشت می شود.

برداشت محصول از سطح ۲۲ هکتار گلخانه در شهرستان ارزوئیه

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رضا امیری پاک،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه، اظهار داشت: کار برداشت در گلخانه های این شهرستان از اواسط مهرماه آغاز و تا اواسط دی ماه ادامه دارد و این شهرستان دارای ۱۷ هکتار گلخانه خاکی و ۵ هکتار گلخانه هیدروپونیک است که امید است تا پایان سال سطح گلخانه های شهرستان به بیش از۳۰ هکتار توسعه یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان ارزوئیه با دارا بودن آب و هوای مستعد و به دلیل استقبال از تولید محصولات با نیاز آبی کم ،اعطای تسهیلات کم بهره و قیمت خوب این محصولات و بازار پسندی مناسب، احداث و توسعه گلخانه های این شهرستان رو به افزایش است، افزود: عمده محصولات گلخانه ای شهرستان خیار سبز و گوجه فرنگی است که به طور متوسط از هر هکتار ۱۴۰ تن خیارسبز و۴۰۰ تن گوجه فرنگی برداشت می‌شود که درمجموع بیش از ۴۵۰۰تن محصول گلخانه ای تولید وروانه بازارمصرف می شود.

امیری خاطر نشان کرد: محصولات گلخانه ای علاوه بر تامین داخل شهرستان به سایر استانهای کشور و همچنین محصول گوجه فرنگی جهت صادرات به کشورهای آسیای میانه وکشورهای عربی صادر می شود .

وی در ادامه افزود: ارقام خیار شهرستان شامل نگین، ناگین و مگان و رقم گوجه فرنگی ساخیا است و در فصل برداشت گلخانه در شهرستان برای بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.