رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: بازرسان دامپزشکی شهرستان مشهد از تولید و استحصال 60 هزار و 158 تن گوشت قرمز و سفید در کشتارگاه‌های شهرستان نظارت کرده‌اند.

تولید و توزیع بیش از 60 هزار تن گوشت قرمز و سفید
 
به گزارش قدس آنلاین ، محمود جوادی‌نژاد با بیان این مطلب، اظهار کرد: در 7 ماه امسال با نظارت مستمر بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی مستقر در کشتارگاه‌های دام و طیور این شهرستان، قریب به 22 هزار و 192 تن گوشت قرمز و 37 هزار و 965 تن گوشت مرغ استحصال و روانه بازارهای مصرف داخل و خارج شهرستان شده است. 
وی ادامه داد: کارشناسان بهداشتی مستقر در واحدهای کشتارگاهی دام و طیور با بررسی وضعیت ظاهری گوشت از لحاظ ارگانولپتیکی، بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نسبت به سلامت و استحصال گوشت نظارت دارند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد افزود: در این مدت 530 هزار و 137 رأس گوسفند و بز و 38 هزار و 952 رأس دام سنگین (شامل گاو و گوساله، شتر و شترمرغ) در کشتارگاه صنعتی دام مشهد ذبح شده است.
جوادی‌نژاد تصریح کرد: میزان کشتار مرغ در 4 کشتارگاه صنعتی طیور شهرستان 19 میلیون و 585 هزار قطعه بوده است.
وی با توصیه به شهروندان برای تهیه فرآورده‌های خام دامی مصرفی خانوار از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی و توجه به مهر و برچسب دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌ها، از عموم مردم خواست، چنانچه با موارد مشکوک و غیربهداشتی در این مراکز مواجه شدند، موضوع را به سامانه ارتباطی 1512 اداره کل دامپزشکی و یا شماره تلفن‌های 37250025 و37250035 شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد اطلاع دهند.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.