کرمان_ سرهنگ محمدرضا فداء با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب با پیشگیری اجتماعی تحقق پیدا می‌کند،گفت: آموزش همگانی یکی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است.

پلیس در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم است

به گزارش قدس آنلاین ؛به نقل از روابط عمومی پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدرضا فداء فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در نشست مجمع عالی بسیج ناحیه مقاومت حضرت رسول (ص)، که با حضور دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار کرمان و سایر مسئولین استان امروز (شنبه) در کرمان برگزار شد، گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان در برخورد با آسیب های اجتماعی چه در حوزه فرهنگی، اقتصادی و غیره پیش‌قدم است و خوشبختانه فعالیت های مطلوب و شایسته ای در حاشیه و نقاط جرم خیر شهر کرمان انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه امنیت به‌تنهایی بر عهده پلیس نیست، بیان کرد: مردم و سایر سازمان ها در تامین امنیت مطلوب سهم مهمی دارند و پلیس برای تامین امنیت نیازمند مشارکت و همکاری آنان است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان طلاق، بیکاری ، بالا رفتن سن ازدواج، مهاجرت‌های بی‌رویه و حاشیه نشینی را از مصداق‌های آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: از این رو خانواده، نهادهای فرهنگی و نهادهای اجتماعی می‌توانند در این بخش تاثیر بسزایی داشته باشند.

فداء با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب با پیشگیری اجتماعی تحقق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: آموزش همگانی یکی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است. وی ادامه داد: نیروی انتظامی هدفی جزء خدمت به مردم ندارد و پلیس شهر کرمان نیز با تمام توان برای تامین امنیت پایدار شهروندان به خصوص مناطق حاشیه شهر کرمان تلاش می کند.

وی تصریح کرد:آسیب ها در یک زنجیره ای وابسته به یکدیگر بوجودآمده، رشد می کنند و درصورت تداوم و عدم پیشگیری به یک بحران اجتماعی تبدیل می شوند. فرمانده انتظامی شهرستان کرمان پلیس را پیشقدم در پیشگیری و برخورد با آسیب های اجتماعی دانست و بیان داشت: نیروی انتظامی تمام توان خود را برای کاهش و پیشگیری از وقوع آسیب ها و جرائم بکار خواهد بست.

فداء با اشاره به اولویت معضل موادمخدر درشهر کرمان، گفت:این یک هشدار جدی است که مشکلات ناشی از اعتیاد وارد هسته ی مرکزی جامعه یعنی خانواده شده وخانواده را با مشکلات اساسی از جمله طلاق و فروپاشی مواجه کرده است، لذا برنامه ریزی دقیق و موثری باید در این حوزه صورت گیرد. 

در این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان کرمان به سوالات اعضای کارگروه آسیب های اجتماعی و اشتغال پاسخ داد و خواستار پیگیری و اجرای مصوبات حوزه اجتماعی این کارگروه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.