پیش بینی می شود سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی جهان در دوازده سال آینده ۱۶ برابر شود و به ۱۶ تریلیون دلار برسد.

پیش بینی افزایش ۱۶ برابری سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهان تا ۲۰۳۰

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی جهان در دوازده سال آینده ۱۶ برابر می شود.

هرمن گرفت، رئیس اسبربنک، بزرگترین بانک روسیه گفت: « توسعه هوش مصنوعی در سال های آینده بیشتر خواهد شد. طبق پیش‌بینی تعدادی از شرکت ها، اگر سهم امروز هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی جهان یک تریلیون دلار است، طبق پیش‌بینی شرکت های مشاور این رقم در دوازده سال آینده تا سال ۲۰۳۰، ۱۶ برابر خواهد شد.

او اضافه کرد تعداد متخصصانی که در این زمینه خواهان دارند هم به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و طی ۱۰ سال آینده به ۱۰ میلیون نفر نیاز خواهیم داشت.

یک تحقیق جدید توسط موسسه گلوبال مکنزی نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند رشد تولید ناخالص داخلی را سالانه تا ۱.۲ درصد در یک دهه آینده افزایش دهد.

حدود ۷۰ درصد شرکت‌های جهان تا سال ۲۰۳۰ حداقل یک نوع هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. مکنزی اعلام کرد تاثیر هوش مصنوعی می تواند قابل مقایسه با پیشرفتی باشد که موتور بخار ایجاد کرد.

گزارشی توسط شرکت حسابداری PwC قبلا نشان داده بود که هوش مصنوعی و تکنولوژی های مربوط به آن طی ۲۰ سال آینده مشاغل بسیاری ایجاد خواهند کرد. این تحقیق که اساساً در انگلیس متمرکز بود دریافت درحالی که هوش مصنوعی می تواند هفت میلیون شغل در این کشور ایجاد کند.

این تحقیق همچنین تخمین زد که حدود ۲۰ درصد این مشاغل طی ۲۰ سال آینده به طور خودکار عمل می‌کنند و تمام بخش ها تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

فناوری هایی مثل رباتیک، هواپیماهای بدون خلبان و خودروهای بدون راننده در برخی مناطق جهان جای انسان را می‌گیرند ولی شغل های اضافی بسیاری ایجاد می کنند تا جایی که بهره‌وری و درآمدها بالا می‌رود و محصولات جدیدتر و بهتری ساخته می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.