خراسان شمالی- حبیب یزدان‌پناه گفت: اجرای مرمت و مقاوم سازی عمارت و آیینه خانه مفخم بجنورد، نیازمند ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد تعیین تکلیف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به تعیین تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه عمارت مفخم، گفت: این طرح در کمیته فنی مربوطه تصویب شده است.

وی اظهار کرد: برای طرح مرمت و مقاوم سازی عمارت و آیینه خانه مفخم بجنورد که بر اثر زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته آسیب دیده بود، پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

یزدان پناه اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را ۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته و مابقی باید از محل استانی تأمین شود.

وی عنوان کرد: از آنجاییکه میزان خسارت‌های وارد شده به عمارت مفخم بیشتر است ابتدا این عمارت مرمت و بعد از آن به مرمت آینه خانه مفخم پرداخته می‌شود.

این مسئول با اشاره به طرح ساماندهی و احیای عمارت مفخم نیز گفت: تحویل بخشی از بیمارستان به این مجموعه تاریخی و بازآفرینی آن به شکل قدیم و اولیه از جمله آرزوهای دیرینه مردم بود که این موضوع با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مسئولان استان در حال تحقق است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است و طی چشم‌اندازی که تعریف شده، باید تخلیه شود و در اختیار میراث‌فرهنگی قرار بگیرد که در آینده نزدیک نقطه گردشگری و میراث‌فرهنگی و بازار صنایع‌دستی استان خواهد شد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.