رئیس سازمان بسیج گفت: در هفته بسیج، هزار و صد و پنجاه پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود و سه هزار واحد کوچک و خرد اقتصاد مقاومتی در حوزه خانگی نیز آغاز به کار خواهد کرد.

سردار غیب‌پرور: بیش از هزار و صد پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج افتتاح می‌شود/ ورود بسیج به حوزه نیروگاه‌های خورشیدی

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در نشست خبری در آستانه هفته بسیج اظهار داشت: بنای ما از ابتدای سال۹۷ تاکید بر خدمت‌رسانی است که جلوه‌ای از آن را در مرداد و شهریور امسال مشاهده کردیم که اتمام آن هم تجمع بزرگ استادیوم آزادی بود و این دور از خدمت‌رسانی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هفته بسیج از ۲۹ آبان شروع می‌شود درباره برنامه‌های این هفته گفت: هزار و صد و پنجاه پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح می‌شود و سه هزار واحد کوچک و خرد اقتصاد مقاومتی در حوزه خانگی نیز آغاز به کار خواهد کرد.

سردار غیب‌پرور از اعزام شش هزار گروه جهادی  به مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: برنامه‌ای که برای اولین بار به اطلاع مردم می‌رسد این است که بسیج در حوزه انرژی خورشیدی ورود کرده و شروع به ساخت سه هزار واحد نیروگاه پنج مگاواتی کرده که بنا داریم در آینده به سمت نیروگاه‌های صد مگاواتی حرکت کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اجرای طرح ایران‌یار خبر داد و گفت: در این طرح، با هدف ایجاد خودباوری در بین دانش‌آموزان، سی هزار دانش‌آموز از کارخانجات و صنایع تولیدی کشور بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین از هزار و پانصد مدیر کارخانه و کارگاه تولیدی و صاحبان صنایع دولتی و غیردولتی دعوت شده تا به مدارس بروند و توضیحاتی را درباره ظرفیت‌های اقتصادی کشور بدهند. جامعه مخاطب نیز سیصدهزار دانش‌آموز کشور است.

به گفته سردار غیب‌پور، عناوین روزهای هفته بسیج امسال به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۲۹ آبان؛ روز بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری (شامل چهار برنامه)
چهارشنبه ۳۰ آبان؛ روز بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمت‌رسانی و سازندگی (شامل 10 برنامه)
پنجشنبه یکم آذر؛ روز بسیج، اقتدار دفاعی- امنیتی (شامل دو برنامه)
جمعه ۲ آذر؛ روز بسیج، معنویت و انتظار
شنبه ۳ آذر؛ روز بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی
یکشنبه ۴ آذر؛ بسیج، جهاد روشنگری و تبیین
دوشنبه ۵ آذر؛ روز بسیج و چهل سال افتخار

وی در بخش دیگری از سخنان خود، طرح میز خدمت را تجربه موفقی دانست که مدیران به مردم پاسخ‌گو بودند و گفت: در هفته بسیج، هشتصد میز خدمت توسط بسیج کارمندان دایر می‌شود که مدیران دولتی با محور مساجد پاسخگوی مردم خواهند بود.

سردار غیب پرور، مواجهه مسئولین با آحاد مردم را کمک کننده به پاسخ‌گویی به جامعه دانست و تصریح کرد: در شرایط خاص اقتصادی کشور، این پاسخگویی می‌تواند یک مرحم و التیام باشد؛ از طرفی، نزدیک شدن مردم به لایه مسئولین، کار ارزشمندی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اعزام چهار هزار هسته علمی مهندسین کشاورزی به سراسر کشور را یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج دانست و اضافه کرد: قریب به سی و نه هزار روستا در کشور داریم که در نظر داریم در دوره‌ای چهارساله نگاه تحولی متناسب با اقلیم کشور در حوزه کشاورزی به این روستاها داشته باشیم.

وی افزود: از اواسط سال ۹۷ رویکرد عملی ما در این زمینه شروع شده که این اعزام، بخشی از آن  فرایند کلی است.

سردار غیب پرور درباره سه ویژه برنامه هفته بسیج گفت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت، رویدادی فرهنگی بزرگ در کشور و منطقه و بین‌الملل است که آثار تولیدی در حوزه سینمایی، فیلم کوتاه و مستند در ایران و خارج کشور به مدت یکسال فراخوان شده و آماده برگزاری است.

وی افزود: دریافت آثار خارجی به شدت توسعه پیدا کرده و از نقاط مختلف جهان آثاری دریافت کرده‌ایم که توقع نداشتیم؛ از آمریکای لاتین، شرق آسیا، روسیه و اروپا بیش از نهصد اثر در بخش خارجی دریافت شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری این جشنواره از پنج آذر به مدت سه روز در تهران خبر داد.

وی افزود: بعد از اتمام جشنواره، هر هفته در یکی از استان‌ها اکران فیلم‌های جشنواره فیلم مقاومت را خواهیم دانست و تا اسفند ادامه خواهد داشت.

غیب پرور، برگزاری جشنواره بزرگ فعالان مجازی بسیج را دومین برنامه ویژه هفته بسیج عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از صحنه‌های استراتژیک، فضای مجازی است، تصریح کرد: بسیج باید خود را به‌روز نگه دارد و نمی‌تواند از اقتضائات روز عقب باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سال قبل وعده می‌دادم که بسیج به طور جدی در عرصه فضای مجازی وارد خواهد شد. اکنون مجموعه فعالیت‌های ماه‌های اخیر منجر به این شده است که اولین و بزرگترین جشنواره فعالان مجازی بسیج به همراه دستاوردها، از هشت آذر به مدت سه روز در تهران برگزار شود.

غیب پرور ادامه داد: دو روز از این جشنواره مربوط به تمرین و رزمایش فعالین مجازی است و یک روز هم به شکل همایش خواهد بود که از صاحب‌نظران کشور در عرصه مجازی بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: هدف ما این است که در شبکه‌سازی این فعالان، موفق‌تر از قبل عمل کنیم و بتوانیم شبکه موثری داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سومین ویژه برنامه هفته بسیج را همایش بزرگ و اثرگذار  همدردی با مردم یمن دانست و خاطرنشان کرد: آنچه در سال‌های گذشته بر مردم یمن گذشته است دلالت بر رنج و آلام مردم مسلمان یمن است که با موافقت و همکاری آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی، حاکمان سعودی ماموریت پیدا کرد که به شکل وحشیانه‌ای تاخت و تاز کند و خانه‌ها و شهرها را ویران کند.

غیب پرور ادامه داد: در این کنفرانس، بخشی از مهمانان ما خارجی و برخی نیز فعالان سیاسی داخل کشور خواهند بود.

وی افزود: در یک نگاه کلی، برنامه‌های امسال هفته بسیج ۲۸ برنامه محوری خواهد بود که در سراسر کشور اجرا می‌شود و شش برنامه هم در تهران خواهیم داشت.

غیب پرور اقدامات بسیج در زلزله کرمانشاه را پنج اقدام محوری دانست و گفت: در روزهای اول زلزله، پانزده هزار بسیجی جهادگر  به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و در اسکان اضطراری قریب به نوزده میلیارد هزینه کردیم.

وی ادامه داد: هفت هزار کانکس را تهیه و در منطقه مستقر کردیم؛ همچنین کار نصب و تکمیل هشت هزار و سیصد کانکسی که قرارگاه خاتم برای زلزله‌زدگان تهیه کرده بود را ما انجام دادیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج افزود: در مرحله آخر، ساخت هزار واحد مسکونی را تقبل کردیم که هفتصد واحد را تحویل دادیم.

غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بنا داشتیم تجهیزاتی را برای سی و دو واحد خود در کشور فراهم کنیم که ترکش تورم به ما هم خورد و ردیف بودجه‌ای که در نظر گرفته بودیم، دست‌خوش تغییر شد.

وی، همکاری برخی دستگاه‌های دولتی با بسیج را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و با بیان اینکه آینده همکاری‌ها را مثبت می‌بینم، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت هم به این نتیجه رسیده که می‌تواند از طرفیت‌های بسیج استفاده کند.

غیب پرور افزود: رایزنی‌هایی با شورای‌عالی امنیت ملی شده است و بنا شد زمینه‌های همکاری بسیج و دولت و اینکه این همکاری‌ها در چه زمینه‌هایی و به چه صورت باشد، تدوین شود که تعدادی طرح مهیا شد و آخر هفته گذشته به دبیرخانه شورا ارسال شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.