رییس بزرگترین بانک روسیه گفت: میزان مشارکت هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان تا ۱۲ سال آینده ۱۶ برابر شده و به ۱۶ تریلیون دلار خواهد رسید.

سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان به ۱۶ تریلیون دلار خواهد رسید

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، طبق گفته هرمان گرف، رییس بزرگترین بانک روسیه، اسبربانک، میزان مشارکت هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان، تا ۱۲ سال آینده ۱۶ برابر خواهد شد.

او گفت: در سال‌های آینده هوش مصنوعی رشد خالص خواهد داشت و طبق پیش‌بینی‌های تعدادی از شرکت‌های مشاور، اگر هوش مصنوعی اکنون ۱ تریلیون دلار در تولید ناخالص جهان مشارکت دارد، این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۱۶ تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: تعداد تخصص‌های مورد نیاز در این حوزه هم به طور قابل‌توجهی رشد خواهند کرد و ظرف ۱۰ سال آینده این بخش به ۱۰ میلیون نفر نیاز خواهد داشت.

مطالعه جدید موسسه جهانی مک‌کنزی نشان می‌دهد که حداقل برای دهه آینده، هوش مصنوعی می‌تواند تولید ناخالص را سالانه ۱.۲ درصد جهش دهد. طبق مدل شبیه‌سازی این موسسه، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰ درصد از شرکت‌های جهان حداقل یک نوع از هوش مصنوعی را به کار خواهند گرفت. میزان تاثیرگذاری هوش‌مصنوعی، مانند رشد اقتصادی‌ای خواهد بود که اختراع موتور بخار در جهان به وجود آورد.

پیش از این هم گزارش شرکت حسابداری پی‌دابلیوسی نشان داد که هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن در ۲۰ سال آینده، به تعداد شغل‌هایی که از اقتصاد حذف می‌کنند (با جایگزین شدن هوش مصنوعی به جای انسان)، شغل ایجاد خواهند کرد.

همچنین تخمین زده می‌شود حدود ۲۰ درصد از مشاغل در ۲۰ سال آینده اتوماتیک شوند و هیچ بخشی وجود نخواهد داشت که تحت تاثیر قرار نگرفته باشد.

تکنولوژی‌هایی نظر روباتیکس، پهبادها و خودروهای بدون راننده، جایگزین کارگران خواهند شد، اما با بهبود سودآوری و درآمدهای واقعی، تولیدات جدید و بهتری به وجود می‌آیند که این شغل‌های زیادی تولید خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.