حبیب الله فرید گفت: ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته به مراکز کاهش طلاق مراجعه کرده‌اند که مهمترین دلیل آن نبود مهارت ارتباطی زوجین برای حل تعارضات خود بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور: ۱۷۰ هزار نفر به مراکز کاهش طلاق مراجعه کرده‌اند/ آمار طلاق در پایتخت بالاست
به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حبیب‌الله فرید در مراسم رونمایی از سامانه تصمیم در طرح کنترل و کاهش طلاق، گفت: ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته به مراکز کاهش طلاق مراجعه کرده‌اند که مهمترین دلیل مراجعه آنها نبود مهارت ارتباطی زوجین برای حل تعارضات اعلام شده است.

وی ادامه داد: احساس می‌کنیم که طلاق یک رخداد نیست که ناگهانی رخ دهد بلکه باید مانند جامعه‌پذیری کودکان به مرور در جامعه نهادینه شود، طلاق نیز مستثنی از سایر مسائل اجتماعی نیست و باید به صورت نقش‌پذیری از دوران کودکی در خانواده وجود داشته باشد.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به انواع مدل‌های روانشناسی و اجتماعی در بروز عوامل مؤثر در طلاق، گفت: خانواده در جامعه در بروز طلاق بسیار مؤثر هستند که در این زمینه می‌توانند دستگاه‌های مؤثر و مختلفی در کنترل و کاهش آن به ما کمک کنند.

فرید، گفت: از دوران کودکی باید در مورد مهارت‌های زندگی کردن، ارتباط مناسب، مدیریت روابط و درک متقابل آموزش داده شود و نگاه بهزیستی با تمام عوامل مؤثر در پایداری خانواده‌ها است. به همین دلیل است که از ۲۰ سال پیش در عرصه خانواده ورود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: باید به بحث پیشگیری تمرکز کنیم و آموزش‌های پیش‌حین و بعد از ازدواج را افزایش دهیم، به خانواده‌ها آموزش دهیم که خط مشاوره (۱۴۸۰) وجود دارد و آنها می‌توانند بی‌دغدغه مسائل خود را در میان بگذارند حتی حین و پس از طلاق نیز می‌توانیم به مسائل‌شان ورود کنیم و مداخلاتشان را رهگیری کنیم.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور افزود: ۱۵ استان در کشور به سامانه کنترل طلاق متصل شده و  امروز نیز تهران به عنوان شانزدهمین استان به این سامانه متصل می‌شود این در حالی است که تعداد طلاق در کلانشهرها مانند تهران به دلیل ثبت طلاق از سایر شهرها در آن رو به افزایش است چرا که مردم ترجیح می‌دهند برای ثبت طلاقشان به شهرهای بزرگتر بروند و به همین دلیل آمار طلاق در کلانشهر تهران بالاست.

فرید گفت: اما با راه‌اندازی سامانه تصمیم این آمارها در هر استانی ثبت می‌شود و مردم می‌توانند از خدمات مشاوره برخوردار شوند. این خدمات کاملاً از سوی بهزیستی رایگان است و اگر به مراکز دیگری ارجاع داده شوند تعرفه خود را دارند اما چنانچه خانواده نیازمند باشد می‌توانیم بخشی از هزینه را یا به صورت کامل تعرفه مشاوره‌شان را پرداخت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.