معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی گفت: یکی از نقاط قوت قانون منع بکارگیری بازنشستگان این است که راه را برای مدیران ورزشی باز می‌کند.

فائقی: به AFC چه ربطی دارد که ما داخل کشور چه می‌کنیم؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی در برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در رابطه با قانون منع بکارگیری بازنشستگان و شرایطی که در فدراسیون فوتبال به وجود آمده است عنوان کرد:‌این قانون هم نقاط ضعف و هم نقاط قوتی دارد اما برای ورزش ما بیشتر نقاط قوت دارد. در اجرای این قانون شما یک موضوع روشن و شفاف را مشاهده می‌کنید ما رئیسی پیدا نمی‌کنیم که ۳۰ سال در فدارسیون بوده باشد عمده این افراد بازنشستهدستگاه‌های دیگر هستند مثلاً مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بازنشسته فولاد مبارکه است و او بازنشسته فدراسیون فوتبال نیست. این قانون باعث می‌شود افرادی که به هر نحوی مثل فائقی از بیرون ورزش وارد شدند بیرون بروند و راه برای افراد تحصیل‌کرده باز شود.

وی افزود: مثلاً رسول خادم استعفا کرد اما او ۳۰ سال در فدراسیون کشتی نبود افرادی مثل علی مرادی و رسول خادم خودشان اهل ورزش بوده‌اند و به نوعی افرادی از بیرون وارد ورزش شده‌اند که این قانون بستر را برای خروج این افراد فراهم می‌کند.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی در رابطه با دیدار مسئولان فدراسیون فوتبال با علی لاریجانی و اینکه بحث تعلیق فدراسیون مطرح شده در شرایطی که این قانون لازم‌الاجرا در کل کشور است و دخالت دولت محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: قانون را نمی‌توان برگرداند، متأسفانه ما یک خاصیت به لحاظ فرهنگی داریم که تبدیل به یک مشکل فراگیر شده است این مشکل قانون‌گریزی است تا قانونی وضع می‌شود ما به دنبال بدل آن می‌گردیم، مثلاً بعد از تصویب قانون به دنبال استثناهای آن می‌گردیم اگر شامل این موارد استثنا نبودیم وارد مرحله بعدی می‌شوم و تلاش می‌کنیم قانون را دور بزنیم این کار غلطی است. اینکه به هر نیتی مقاومت صورت بگیرد درست نیست من برای عزیزانی که دنبال هموار کردن این راه هستند متأسفم هستم و از آنها می‌خواهم این کار را انجام ندهند.تازه الان یادشان افتاده که به دنبال حل این مسائل باشند.

وی افزود:مجمع بالاترین مجمع تصمیم‌گیر در فدراسیون است. هر تصمیمی که مجمع بگیرد امکان ندارد فیفا و AFC بتوانند به آن ایراد بگیرند. به جای این همه قانون‌گریزی و ایجاد مشکل در انحراف افکار عمومی بهتر بود این موضوع را به مجمع فدراسیون فوتبال ارائه می‌دادند تا مجمع این قانون را مورد موافقت قرار دهد و تمامی این مشکلات حل شود ما راه ساده را پیچیده می‌کنیم چرا که نمی‌خواهیم قانون اجرا شود. ۳۰۰ نفر در مجلس وقت گذاشته‌اند و تلاش‌های مختلفی صورت گرفته تا یک قانون اجرا شود آن وقت اگر یک استثنا گذاشته شود ظلم صورت می‌گیرد. اینکه اکثر فدراسیون‌ها این کار را انجام دهند ولی یک فدراسیون چنین اقدامی نکند، ظلم است  چرا باید تبعیض قائل شویم. بهتر است این مسئله را در مجمع مطرح کنند و دیگر این داستان‌ها به پایان برسد.

فائقی در ادامه تأکید کرد: امکان تلقی شدن دخالت در این کار در صورت تصویب مجمع وجود ندارد اینکه ما مشکل داخلی خودمان را به بیرون درز دهیم بسیار بد است. به AFC چه ربطی دارد که ما داخل کشور چه می‌کنیم متأسفانه ما در راهی قدم برمی‌داریم که اجازه بدهیم آنها به تمامی کارهایمان گیر بدهند وقتی می‌بینند ما به راحتی از موضع‌مان عقب می‌نشینیم به هر بهانه‌ای به ما فشار می‌آورند اگر ما در این موارد قدرتمند بودیم می‌توانستیم در بحث میزبانی باشگاه‌هایمان حق‌مان را بگیریم نه اینکه به جای دیگری برویم و بازی‌مان را در کشور ثالث برگزار کنیم.

وی درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که فیفا و AFC از این مسئله با اطلاع شدند، تصریح کرد: متأسفانه ما ضعیف شدیم و مدیران جهانی نداریم وقتی به آنها رو می‌اندازیم که در مقابل مدیران داخلی از ما حمایت کنند، مطمئن باشید در آینده از ما امتیاز می‌گیرند.مگر می‌شود آنها یک امتیاز بدهند و ۱۰ امتیاز نگیرند، اگر این مسئله نهایی شود و ما ثابت کنیم که کوتاه آمدیم در همه موارد به ما فشار خواهند آورد. من  خواهشم از اعضای مجمع این است که اجازه رخ دادن این اتفاق را ندهند. الان سهمیه ما را دو به علاوه دو کرده‌اند. شما ببینید همه اتفاقات به ضررمان رقم می‌خورد ما در رنکینگ فیفا در صدر تیم‌های آسیایی هستیم اما از دید AFC در قعر هستیم این اتفاق چرا رخ می‌دهد؟ دلیلش این است که نمی‌توانیم حرف‌مان را به کرسی بنشانیم. دلیل اینکه امتیاز می‌دهیم چیست؟ دلیل این است که می‌خواهیم دو روز بیشتر مدیریت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.