وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای اوکراینی خود گفت: دو کشور قرار است برای متوقف کردن ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم۲ با یکدیگر همکاری کنند.

همکاری آمریکا و اکراین برای متوقف کردن ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از دیدار با پاپلو کلیمکین، همتای اوکراینی خود در واشنگتن DC، اعلام کرد: آمریکا و اوکراین قصد دارند برای متوقف کردن ساخت خط لوله دوم انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم ۲ با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: ما به همکاری با یکدیگر برای متوقف کردن ساخت خط لوله نورد استریم ۲ که امنیت اقتصادی و استراتژیک اوکراین را زیر سوال می‌برد، ادامه خواهیم داد.

خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ به صورت مشترک توسط شرکت گازپروم روسیه و ۵ شرکت اروپایی دیگر در حال اجراست. این خط لوله با هدف انتقال سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز روسیه به اتحادیه اروپا با عبور از دریای بالتیک و رسیدن به آلمان اجرا می‌شود. انتظار می‌رود بهره‌برداری از این خط لوله در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

برخی کشورهای اروپایی موافق ساخت نورد استریم و برخی دیگر مخالف آن هستند. آمریکا به دنبال افزایش سهم از صادراتی خود در اتحادیه اروپاست و تلاش‌هایی را در این زمینه برای جلوگیری از ورود هرچه بیشتر گاز روسیه به اروپا از جمله تهدید به تحریم کشورهای خریدار گاز روسیه آغاز کرده است.

پیشتر گُردُن سوندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا گفته بود که واشنگتن ابزارهای لازم برای کند کردن و حتی متوقف کردن کامل خط لوله نورد استریم را دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.