برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در هفتۀ کتاب اعلام شد

کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی با مسابقات کتابخوانی، نشست ادبی و تقدیر از برگزیدگان به استقبال هفتۀ کتاب رفت

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت فرارسیدن هفتۀ کتاب و کتابخوانی، کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی، با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، همچون نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، نشست ادبی، تعیین اعضای نمونه و تقدیر از برگزیدگان و… به استقبال هفتۀ کتاب می‌رود.
 به گزارش قدس آنلاین،   رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکزاسناد آستان‌قدس‌رضوی، از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی به مناسبت هفتۀ کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد. محمدجواد قوی مهم‌ترین برنامه‌های این هفته را نمایشگاه کتاب، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست ادبی، تعیین اعضای نمونه و تقدیر از برگزیدگان، رونمایی از کتب تازه منتشرشده، بازدید از مراکز مختلف و… عنوان کرد.

وی ابتدا به نمایشگاه کتابی با بیش از یکصد عنوان کتاب با موضوع کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: از نخستین برنامه‌های هفتۀ کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب در محورهای مختلف مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی است که در کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی برگزار شده است. قوی به برگزاری مسابقۀ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های جالبی که در هفتۀ کتاب برای اعضای سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی در نظر گرفته شده است، مسابقۀ پیامکی با محوریت تکمیل جمله‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) یا ارسال جمله‌ای زیبا با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی است که در پایان، به هشت نفر از برگزیدگان، جوایزی اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: تعیین اعضای نمونۀ کتابخانه‌های سازمان از دیگر برنامه‌هایی است که در هفتۀ کتاب اجرا خواهد شد که در نتیجۀ آن، چهار نفر عضو برگزیده از کتابخانه‌های سطح کشور وابسته به آستان‌قدس‌رضوی، چهار عضو برگزیده از کتابخانه‌های وابسته در سطح شهر مشهد، دو نفر از دو کتابخانۀ سیار و گویای رضوی و شش نفر عضو برگزیده از کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی انتخاب و از آنان تقدیر خواهد شد. قوی اجرای مسابقۀ کتابخوانی «زیباترین کتابی که خوانده‌ام» را از دیگر برنامه‌های هفتۀ کتاب دانست و افزود: این مسابقه، در ایستگاه‌های کودک کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی اجرا می‌شود که شامل ایستگاه کودک کتابخانۀ ‌آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی(ره) در بلوار شهید رستمی (محمدآباد)، کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) در طلاب (رسالت۲)، کتابخانۀ بزرگ امام رضا(ع) در شهرک بوعلی (انتهای بولوار ولی‌عصر(عج))، کتابخانۀ غدیر بابا علی‌۵ در شهرک رازی و کتابخانۀ مسجدجوادالائمه(ع) واقع در خیابان هاشمیه ۳۳ است. رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان خاطرنشان کرد: همچنین در ایستگاه کودک کتابخانۀ ‌آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی(ره)، مراسم هفتۀ کتاب با دعوت از برخی مهدکودک‌های مشهد اجرا خواهد شد. وی از مهم‌ترین برنامه‌های هفتۀ کتاب را برگزاری نشست ادبی شمس بیان کرد و گفت: سلسله نشست‌های ادبی شمس که به همت کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی، از اواخر سال ۱۳۹۵ پیوسته در فواصل زمانی مختلف برگزار شده است، در هفتۀ کتاب با همکاری نهاد کتابخانه‌ها، به نقد کتاب «آژان برازنده» اثر نوید ظریف کریمی در محل کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی می‌پردازد. قوی تقدیر از برگزیدگان در حوزه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های هفتۀ کتاب اعلام کرد و افزود: در برنامه‌ای که با حضور حجت‌الإسلام گنابادی‌نژاد، ریاست سازمان فرهنگی آستان‌قدس‌رضوی برگزار خواهد شد، از جمعی از برگزیدگان شامل اعضای نمونه، برخی کارمندان بازنشسته، تقدیر از واقفان، برگزیدگان مسابقۀ کتابی که خوانده‌ام و برگزیدگان مسابقۀ نقاشی «ضامن آهو» تقدیر خواهد شد. وی در پایان یادآور شد: بازدید از مرکز دبستان عصر ظهور و اهدای کتاب به این مرکز، همایش روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار در تالار قدس کتابخانۀ مرکزی ‌آستان‌قدس‌رضوی، رونمایی از برخی کتب منتشرشده آستان‌قدس‌رضوی از آثار برگزیدۀ جشنوارۀ کتاب سال رضوی و نشست خوانش متون کهن ادبیات فارسی در کتابخانۀ هاشم قزوینی(ره) از دیگر برنامه‌های هفتۀ کتاب است که به همت کتابخانۀ مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در ایام هفتۀ کتاب برگزار خواهد شد.
منبع:کتابخانه‌ آستان‌قدس
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.