البرز - نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در حالی از ابتدای آذرماه آغاز می شود که استان البرز نیز تدارک ویژه ای برای حضور در این مسابقات داشته است.

تدارک ویژه البرز برای حضور موفق در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور

به گزارش قدس آنلاین،  نخستین المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ورزشی کشور در قالب ۲۹ رشته بانوان و ۳۹ رشته آقایان برگزار خواهد شد و قرار است چهره های برتر جهت حضور در المپیک نوجوانان معرفی شوند.

در این راستا استان البرز نیز از ماهها قبل برای حضور موفق تیم های منتخب خود برنامه ریزی ویژه ای داشته و طبق زمانبندی مسابقات انتخابی استان برگزار شده و نفرات تیم های اعزامی مشخص شده است.

براساس اعلام کمیته اجرایی این مسابقات البرز در ۴ رشته ورزشی تنیس روی میز، ووشو، دوچرخه سواری و بدمینتون دختران میزبان برترین های کشور است.

در این ارتباط امیر غفرانی مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز برگزاری المپیاد استعدادهای برتر کشور را اقدامی بزرگ و ارزشمند در جهت تضمین آینده ورزش کشور دانست و گفت: یقینا استعدادهای ورزشی و شناسایی نوجوانان و نونهالان مستعد در رشته های مختلف از مهمترین و اثرگذار ترین کارهایی است که می توان در جهت توسعه ورزش کشور انجام داد.

غفرانی به اثرات این المپیاد در ایجاد انگیزه بین نوجوانان ورزشکار اشاره کرد و گفت: این که ورزشکاران نوجوان کشور در فضایی کاملا رقابتی در تمامی رشته های ورزشی با یکدیگر مسابقه بدهند، بدون تردید در پیشرفت فنی و کسب تجربه برای این نوجوانان اثرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

آمادگی البرز برای میزبانی برترین های کشور

قدرت الله شمیرانی معاون توسعه منابع اداره کل ورزش وجوانان استان البرز نیز با اشاره به آمادگی استان البرز برای میزبانی از المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ۴ رشته اظهار کرد: استان البرز امسال در بخش دختران رشته های ووشو، تنیس روی میز، بدمینتون و دوچرخه سواری میزبان این المپیاد است که از هر لحاظ برای این مسابقات آماده هستیم.

قدرت الله شمیرانی تاکید کرد: تمامی امکانات جهت میزبانی شایسته البرز از المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور فراهم گردیده و تمهیدات لازم در این خصوص تدارک دیده شده است.

وی به اهمیت این المپیاد اشاره کرد و گفت: از درون چنین المپیاد و مسابقاتی است که نخبگان و آینده سازان ورزش کشور شناسایی شده و در آینده ای نزدیک بر سکوهای قهرمانی جهان و المپیک خواهند ایستاد.

این مقام مسئول با تقدیر از عوامل اجرایی المپیاد عنوان کرد: المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور می تواند اثرگذارترین اقدام در جهت رشد و توسعه ورزش قهرمانی کشور باشد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان البرز تصریح کرد: تمام سعی خود را انجام داده و امیدواریم خاطره خوشی از استان البرز در اذهان شرکت کنندگان و میهمانانمان باقی بماند.

سعید کولیوندمعاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش وجوانان البرز نیز برنامه ریزی استان البرز جهت حضوری پر رنگ و درخشان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را مناسب ارزیابی کرد.

سعید کولیوند  المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: ورزش البرز به عنوان یکی از مستعدترین و توانمندترین استان های کشور در زمینه استعدادهای ورزشی، در این المپیاد با تمام توان حاضر خواهد بود.

نگاه ویژه البرز به بخش پایه

وی ادامه داد: برنامه ریزی مناسبی جهت حضوری پر رنگ و درخشان در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور صورت داده ایم و از تمامی هیئتهای ورزشی برای شرکت در این مسابقات حمایت خواهیم کرد.

کولیوند افزود: هیئتهای ورزشی دوچرخه سواری، ووشو، بدمینتون و تنیس روی میز استان البرز که در بخش دختران میزبانی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور خواهند بود نیز در این زمینه آمادگی کامل دارند.

وی المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را کاری ضروری برای توسعه ورزش دانست و گفت: هر چه بیشتر به رده های سنی پایه و استعدادیابی توجه کنیم به همان میزان در آینده شاهد افتخار آفرینی بیشتری از ورزشکاران کشورمان در عرصه های مختلف جهانی و المپیک خواهیم بود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان البرز تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز نگاه ویژه ای به ورزش پایه داشته و همواره در جلسات مختلف با هیئتهای ورزشی این مهم را مورد تاکید قرار داده ایم.

متولیان ورزش استان در حالی از آمادگی کامل تیم های منتخب استان جهت حضور در اولین دوره المپیاد استعدادهای کشور صحبت کرده اند که بنا بر آمارها البرز یکی از ۵ استان مدال آور کشور محسوب می شود و سهمی ویژه در افتخارات ملی در رویدادهای مختلف داشته است.

 به اعتقاد بسیاری از فعالان ورزشی استان البرز المپیاد پیش رو فرصت مناسبی برای اثبات دوباره عیار ورزش البرز است و میتواند انگیزه ای دو چندان برای ورزشکاران نونهال ونوجوان باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.