رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از سفر وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه به استان آذربایجان غربی همزمان با سفر رییس جمهوری و هیئت دولت به استان در روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۶ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اسماعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی سفر ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به استان، در دیدار با مدیران و معاونان ستادی سازمان، گفت : ۳۶ طرح در قالب ۴۶۸ پروژه با صرف اعتباری بالغ بر۱۴۹۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۰۰۳ نفر در سطح استان به دست وزیر جهاد کشاورزی و با دستور رییس جمهوری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

کریم زاده با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه از مهمترین دغدغه های رئیس جمهور و دولت دوازدهم است، اظهارکرد: طرح های اماده بهره برداری در بخش کشاورزی استان همزمان با این سفر شامل اجرای روشهای نوین آبیاری ، مرمت و بازسازی انهار و لایروبی قنوات ، شبکه فرعی ابیاری و زهکشی ، تکمیل سایت های گلخانه ای، طرح های مرتبط در زیر بخش های صنایع تبدیلی و غذایی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، طرحهای ابخیزداری و مدیریت شیلات است .

وی تاکید کرد : در این سفر کلنگ یک واحد گوسفند داشتی ۵ هزار راسی با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه نیز بدست وزیر جهاد کشاورزی به زمین زده خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: اصلاح الگوی کشت، توسعه و ترویج آبیاری های مدرن در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه با هدف صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی را از مهمترین برنامه های سازمان در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود : در این راستا بیشترین طرحهای اماده بهره برداری در این سفر مربوط به طرح های مدیریت آب و خاک است .

کریم زاده اضافه کرد: در اولین سفر دکتر روحانی به استان در حدود ۲۸ هزار هکتار اجرای ابیاری تحت فشار در استان مصوب شده بود عملیاتی شود که در حال حاضر با عنایت ریاست جمهوری ، بیش از ۶۱ هزارو ۵۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به سیستم های آبیاری تحت فشار تجهیز شده که بیش از دو و نیم برابر میزان مصوب است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد با همدلی و همزبانی به وجود آمده در استان بتوانیم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری را اجرایی و عملیاتی سازیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۴۲ ظرفیت جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان شناسایی و امکان سنجی شده است که از سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می کنیم .

وی با تاکید بر تسریع در اتمام پروژه های نیمه تمام و برطرف کردن مشکلات واحدهای نیمه فعال ادامه داد : ۲۵۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان نیازمند به روز رسانی تجهیزات و نوسازی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین اضافه کرد: درراستای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه پایدار بخش کشاورزی استان با تصویب پیش نویس طرح های پیشنهادی که بسیاری از شاخص های توسعه بخش کشاورزی استان را ارتقا می دهد،بالغ بر ۱۳۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت مصوب شدن، گام مهمی در جهت رونق و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی استان برداشته خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.