این جا منزل بانویی است که باوجود تحصیلات و استعدادش در ریاضی اما دنیا و نگاهش روایت پراحساسی از علاقه‌مندی به هنر را دارد.

ترجیح دادم حرفه و درآمدم از هنر باشد

عالیه بزرگ زاده، متولد ۱۳۶۱ مشهد است. او فوق دیپلم حسابداری و مدرک ICDL کامپیوتر را هم توانسته به دست آورد. او در سال ۸۶ همچنین در مسابقات حفاظت و اطلاعات ارتش عنوان نخست را بین بانوان شرکت کننده به دست آورده است.

 هنر و درآمدزایی

او می‌گوید: هنر برایم جذابیت زیادی دارد از این رو ترجیح دادم حرفه و درآمدم از هنرباشد.

از ورودش به دنیای هنر و انگیزه‌اش درکارهای هنری که می‌پرسم، توضیح می‌دهد: درس خواندن را دوست داشتم، اما هنر همیشه برایم جایگاه خاصی داشت. دوره‌های طراحی و نقاشی چهره را نزد استاد سارا بیگی در تهران گذراندم. دوره‌های

قالی بافی و گلیم بافی را هم گذراندم، اما همیشه به دنبال یاد گرفتن بودم.

دوره‌های مختلف هنری دیگری راهم در فنی و حرفه‌ای گذراندم. مانند دوره‌های معرق با ساقه گندم، تابلوهای برجسته و نیمه برجسته و تخت و... را آموزش دیدم.

 ورود به فضای جدی کار

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه به فضای فروش و درآمد زایی از آثار هنری دست یافت، اعلام می‌کند: خیلی اتفاقی به دیدن یکی از نمایشگاه‌هایی که تابستان درپارک ملت برگزارشده بود با آثار صنایع دستی و هنری بانوان شهرمان آشنا شدم واین انگیزه را برای کارجدی من و حضور در این عرصه فراهم کرد.

عالیه بزرگ زاده توضیح می‌دهد:برای شروع، وام خوداشتغالی به من تعلق گرفت. مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان بود و وسایل معرق، تخم شتر مرغ و وسایل ساخت زیورآلات را خریداری کردم.

 حضور درنمایشگاه‌های مختلف

وی تصریح می‌کند:بعد ازآن امکان حضور در چندین نمایشگاه را در کوهسنگی و حرم برای ارائه آثارم، پیدا کردم. و همین موضوع باعث نگاه وسیع‌تر به خلق آثار هنری و پذیرش سفارش شد. مدتی است علاوه برسفارش‌های مختلف در صفحه اینستاگرام آثارم را به نمایش گذاشته‌ام واز این طریق هم سفارش هایی به من داده می‌شود.

وی درباره سایر فعالیت هایش اظهار می‌دارد: از سال ۸۶ به عنوان بسیج فعال حضور دارم ودوره مترجمی قرآن را طی ۲ سال و نیم در طرح استاد حسینی یزدی گذراندم. این دوره حس و حال خاصی داشت و مأنوس شدن با کلمه کلمه واژه‌هایی که خدا برای ما فرستاده حال و هوا و آرامش خاصی دارد.

 گذر زمان را حس نمی‌کنم

این بانوی موفق خاطرنشان می‌سازد: باوجود تحصیلاتم در رشته‌های حسابداری و کامپیوتر اما برای من هنر، حس بی‌نظیری است که با وجود ساعت‌ها وقت گذراندن برای یادگیری آثار و روش‌های جدید و سپس اجرای آن هیچ گاه گذرزمان را حس نمی‌کنم.

 عالیه بزرگ زاده که درحال گذراندن دوره‌های گوهر شناسی یا سنگ‌های قیمتی است، اظهار می‌دارد: به اعتقاد من به روز بودن در خلق آثار هنری و فروش آن بسیار مهم است، باید بازار و خواست مشتری را در زمان شناسایی کرد تا بتوان موفق

بود.

این بانو درباره آثارش توضیح می‌دهد: تابلوهای معرق با ساقه گندم، ساخت و تزئین زیورآلات، حکاکی روی تخم شترمرغ را سفارش می‌گیرم ودر کناراین کارها به پرورش گل و گیاه هم مشغولم. پرورش گل و گیاه حس خوبی دارد و با آرامش خاصی همراه است.

وی تأکید می‌کند: به اعتقادمن می‌توان با تلاش و همت موفق شد و درآمدزایی و اشتغال‌زایی کرد. باید زنان خودشان را باور کنند.

 یک کارگاه برای زنان

این بانوی پرتلاش درباره چشم‌انداز آینده‌اش تصریح می‌کند: همه تلاشم این است که درآینده یک آموزشگاه و کارگاهی راه اندازی کنم تا اگرتعدادی از خانم‌هایی که سرپرست خانوارهستند و می‌خواهند روزی حلال برای خودشان و خانواده‌شان برسرسفره ببرند، آن‌ها را آموزش بدهم و تا زمانی که می‌خواهند در کارگاه کارکنند و هرزمان توانستند روی پای خودشان بایستند و برای خودشان کارکنند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.