معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های هفته وحدت در حرم مطهر رضوی از شامگاه دوشنبه هفته جاری در حرم مطهر آغاز می‌شود.

جشن‌های هفته وحدت در حرم امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، عنوان کرد: اهل سنت، دوازدهم ماه ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) میدانند، لذا حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بود، از این مسئله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کرد و فاصلۀ بین این دو تاریخ را هفته وحدت نامگذاری نمود.

وی ادامه داد: این هفته، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یکدلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد، از این‌رو ویژه برنامه‌های متعددی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

حسینی اظهار کرد: برنامه‌های هفته وحدت و ایام فرخنده میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) از شامگاه دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه تا چهارم آذرماه در قالب مراسم‌های سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای سرود و تواشیح در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه‌ها حجج اسلام والمسلمین فرازی‌نیا، راشدیزدی، طباطبایی، رفیعی و رضائی‌تهرانی پیرامون موضوعات سیره اخلاقی پیامبر(ص)، وحدت از منظر قرآن و حدیث، روش تربیتی رسول الله(ص)، خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث و بیان سیره نبوی در قرآن سخنرانی خواهند کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این ایام به اجرای مدیحه‌سرایی و مولودی خوانی، شعرای آئینی به اجرای شعرخوانی و گروه‌های همخوانی به اجرای سرود و تواشیح می‌پردازند.

حسینی بیان کرد: حضور در این برنامه‌های باشکوه ویژه عموم زائران و مجاوران امام رضا(ع) است و حاضران در این محافل نورانی ضمن عرض تبریک این ایام فرخنده به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند از برنامه‌های باشکوه تدارک دیده شده بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه در عموم اماکن متبرکه حرم رضوی گفت: جشن‌های اصلی هفته وحدت با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و در دیگر اماکن متبرکه نیز برنامه‌های متنوعی ویژه این ایام تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اعلام کرد: در شب و روز ولادت با سر سعادت رسول الله(ص) به روایت اهل سنت یعنی دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری برنامه‌های متعددی ویژه عموم زائران در حرم رضوی برگزار می‌شود و در صورت حضور کاروان‌های اهل تسنن در حرم رضوی ویژه برنامه اختصاصی برای این عزیزان در رواق دارالهدایه برپا می‌شود.

وی تاکید کرد: در این ایام خجسته برای عموم زائران غیر ایرانی نیز برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب وعشاء در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.