مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از راه‌اندازی سامانه تامین و فروش آرد آزاد از ابتدای آذرماه در این استان برای ساماندهی خرید و فروش آرد خبر داد.

‌راه‌اندازی سامانه تامین و فروش آرد آزاد از آذرماه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در جلسه کارگروه آرد و نان استان از راه‌اندازی سامانه تامین و فروش آرد آزاد از ابتدای آذرماه در این استان برای ساماندهی خرید و فروش آرد خبر داد و گفت: بر این اساس از این پس واحدهای نانوای آزادپز و صنوف آرد بر باید برای تامین و خرید آرد مورد نیاز خود از طریق این سامانه اقدام کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر، علاوه بر واحدهای آرد بر چون کارخانجات یک هزار و ۴۵۰ واحد صنفی آزادپز در استان فعالیت می‌کند که فقط طی ماه جاری تاکنون ۱۶ هزار تن آرد به‌آنها عرضه شده است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون با اقداماتی که طی ماه‌های گذشته انجام شد، گندم و آرد مورد نیاز خراسان رضوی به‌میزان کافی ذخیره‌سازی شده و مشکل و کمبودی از این جهت نداریم.

 رسولیان میزان مصرف آرد یارانه‌ای در خراسان رضوی که را به‌طور متوسط ماهانه ۴۲ هزار تن ذکر و عنوان کرد: در این استان بالغ ۴ هزار و ۵۰۰ نانوایی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: کمیته ویژه‌ای با محوریت شرکت غله و خدمات بازرگانی استان هم فعال می‌شود که هر روز آرد نانوایی‌ها و گندم مورد نیاز کارخانجات را رصد می‌کند که نقصانی بین عرضه و تقاضا ایجاد نشود.

 وی اظهار کرد: معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن، تجارت هم بر مصارف آرد نانوایی و نیز گندم مورد نیاز کارخانجات آرد نظارت می‌کند، با اجرای سامانه جدید ویژه واحدهای آزادپز این نظارت افزایش می‌یابد.

  پایان پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.