مدیرکل سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی گفت:نرخ طلاق در شهرستان رشتخوار پایین تر از میانگین استانی رسید.

نرخ طلاق در شهرستان رشتخوار پایین تر از میانگین استانی رسید

  به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی گفت:نرخ طلاق در شهرستان رشتخوار پایین تر از میانگین استانی رسید.  دکتر پوریوسف در جلسه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی شهرستان رشتخوار از کاهش آسیب طلاق در این شهرستان رشتخوارخبر داد و گفت: قطعا آسیبهای اجتماعی یکی از معضلات شهرستانها ی استان خراسان است ولی با راه اندازی شورای حکمیت برای نخستین بار در رشتخوار باعث شده تا نرخ طلاق در این شهرستان از میانگین استانی کمتر گردد.

فرماندار شهرستان رشتخوار هم در این جلسه، گفت: کنترل آسیبهای اجتماعی از دغدغه های بزرگ مقام معظم رهبری بوده و بنا به فرموده حضرت آقا جلسات آسیبهای اجتماعی باید بیست سال قبل از این در کشور برگزار می شد.

خالقداد عرب، افزود: بحث آسیب های اجتماعی امروز بعنوان یکی از آسیب های جدی در کشور شناخته شده و این می طلبد که همه ما در کنار یکدیگر با استفاده از اهرم های علمی و شناخت دقیق از آسیب های اجتماعی نسخه ای فراخور هر منطقه برای کاهش آسیب تدوین کنیم.
فرماندارشهرستان رشتخوار، اظهار داشت: با حمایت های استاندار ی درراستای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان بحث توجه به آسیب ها را در اولویت قرار دادیم وبا فعال سازی کمیسیون های مجمع مشورتی زنان خصوصا کمیسیون حقوقی، که از ابتکارات این کمیسیون راه اندازی شورای حکمیت بود و همچنین ما اولین شهرستانی بودیم که مجمع مشورتی زنان را به صورت پابلوت در استان خراسان رضوی راه اندازی کردیم.
عرب در ادامه عنوان کرد: ما در صدد این هستیم که بتوانیم طرح شورای حکمیت را کشوری کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها بتوانیم در حوزه قضایی قدمی برداریم.
و ی گفت؛ ما در بحث کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کارهای زیادی را از قبیل بحث کاهش طلاق در شهرستان و تشکیل شورای حکمیت در این راستا، برگزاری بالغ بر ۱۰۰۰ ساعت کارگاه های آموزشی و استفاده از کارشناسان مجرب در این خصوص  افزایش سن ازدواج، راه اندازی و تقویت مراکز مشاوره ازدواج در شهرستان، راه اندازی اورژانش اجتماعی، کاهش چشمگیر اعتیاد، برگزاری کارگاه های آموزشی از طریق برنامه های اجتماع محور، تاسیس و توسعه مکان های تفریحی، ورزشی و راه اندازی باشگاه ها، برگزاری دوره های آموزشی فضای مجازی و آشنایی با رسانه های نو ظهور و انجام برنامه های تبلیغی و ... در شهرستان رشتخوار انجام داده ایم  .

انتهای پیام/                                                                                          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.