مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان زاوه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از مناطق طبیعی این شهرستان به عنوان یک سرمایه و پتانسیل ارزشمند یاد کرد.

ارتقاء سطح حفاظتی منطقه شکار ممنوع کلیلاق برای حفظ گونه های زیست محیطی در زاوه/جلب مشارکت زنان روستایی برای بهبود وضعیت تنوع زیستی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی دراین نشست که با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل بهزیستی استان، فرماندار، رئیس دادگستری زاوه  و دیگر اعضای شورای اداری  این شهرستان برگزار شد، گفت: ۳۷ درصد وسعت شهرستان زاوه، عرصه تحت مدیریت محیط زیست استان است و غنای زیستگاهی و تنوع گونه ای در منطقه شکار ممنوع کلیلاق موجب شده پیگیری های لازم به منظور ارتقاء سطح حفاظتی آن از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده در دستور کار سازمانی قرار گیرد.

وی همچنین از اجرای طرح بانوی سبز دراستان سخن گفت و افزود:برای پیاده سازی این طرح نیازمند  مشارکت حداکثری جامعه زنان روستایی درسراسر استان هستیم و انتظار می رود این طرح به عنوان یک طرح پایلوت  واقدامی موفق درکشور قابلیت الگو برداری داشته باشد.

 این مقام مسئول همچنین از احداث پاسگاه محیط بانی علیک در این شهرستان خبر داد و گفت: انشاله حداکثر تا پایان سالجاری شاهد بهره برداری این پاسگاه خواهیم بود. وی خاطر نشان ساخت بزودی شبکه بی سیم  منطقه برقرار  و واحدهای حفاظتی علیک و کلیلاق برای گشت و کنترل مضاعف ادارات محیط زیست شهرستانهای همجوار تجهیز خواهند شد و ابن اقدامات گام ارزشمندی در جهت حفظ تنوع زیستی منطقه خواهد بود.

همتی همچنین ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل هاوظرفیت های آموزشی به منظور توسعه فرهنگ زیست محیطی منطقه،   همراهی فرماندار شهرستان و دیگر دستگاه های اجرایی زاوه با حفاظت محیط زیست این شهرستان را درخور تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد که با پیاده سازی راهبرد های محیط زیستی  و تعاملات موثر بین بخشی، شاهد رشد و توسعه فرهنگ زیست محیطی و افزایش مشارکت مردمی در منطقه باشیم.

گفتنی است درادامه این سفر، ازپروژه درحال ساخت پاسگاه محیط بانی علیک و منطقه شکار ممنوع کلیلاق بازدید و وضعیت تنوع زیستی و زیستگاهی این منطقه با حضورمدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرماندارشهرستان زاوه، رئیس دادگستری زاوه وبخشدار بخش سلیمان وحضور جمعی از محیطبانان منطقه مورد بازدید و پایش قرارگرفت.

منبع: محیط زیست
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.