احزاب حاضر در کابینه ائتلافی نتانیاهو پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند.

"بی‌بی" بر لبه تیغ

به گزارش گروه بین الملل قدس‌آنلاین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در رسانه‌های غربی به «بی بی» شهرت یافته از «آخرین تلاش» برای جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده است. او روز شنبه درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد و تأکید کرد خواستار ادامه فعالیت کابینه‌اش تا پایان دوره‌اش است.

خبرگزاری رویترز نوشته نتانیاهو، مسئولیت کلید زدن انتخابات زودهنگام را به شریک ائتلافی‌اش محول کرده است.

احزاب حاضر در کابینه ائتلافی نتانیاهو پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند. استعفای لیبرمن از تبعات شکست عملیات اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه می‌باشد. 
در جریان این درگیری‌ها گروه‌های مقاومت بیش از ۴۰۰ فروند راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که به کشته شدن سه صهیونیست و زخمی شدن ۸۵ نفر دیگر منجر شد.

در همین راستا شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه شنبه ویدئویی را درباره موشک بدر منتشر کرد، موشکی که شهر صهیونیست‌نشین عسقلان را در نبرد اخیر به جهنم تبدیل کرده بود. علاوه بر وزیر جنگ سوفا لاندور، وزیرمهاجرت از حزب لیبرمن نیز از مقام خود استعفا کرده است.

نفتالی بنت، رهبر حزب راستگرای «بیت یهودی» که با هشت کرسی پارلمانی همپیمان دیگر دولت نتانیاهو است، از نخست وزیر اسرائیل خواست که پست وزارت دفاع را به او واگذار کند، امری که با مخالفت جدی داخلی مواجه شده است.

با این حال نتانیاهو گفته اگر حزب کولانو، دولت را ساقط نکند، دولت پابرجاست. تمام اعضای لیکود می‌خواهند تا پایان این دوره در نوامبر ۲۰۱۹ خدمت کنند. موشه کاخلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که ریاست حزب «کولانو» را بر عهده دارد، اولین شریک ائتلافی کابینه نتانیاهو بود که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

پس از آن، رؤسای دیگر احزاب کابینه ائتلافی هم درخواست‌های مشابهی مطرح کردند. نتانیاهو که ریاست حزب راستگرای لیکود را به عهده دارد، گفت: در راستای «آخرین تلاش برای متقاعد کردن کاخلون برای ساقط نکردن کابینه» با او دیدار خواهد کرد.

نتانیاهو با از دست دادن حمایت حزب لیبرمن، تنها ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد. در این وضعیت، هر کدام از احزاب عضو کابینه ائتلافی می‌توانند این ائتلاف را منحل کنند.

با این حال روز گذشته نتانیاهو دو نشستی را که قرار بود با وزیران حزب لیکود حاکم و رؤسای فراکسیون‌های ائتلاف حکومتی برگزار کند، لغو کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.