به‌گفته‌ی رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران با ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک، از نیمه‌ی آذر شاهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت کالاهای دیجیتال خواهیم بود.

کاهش ۴۰ درصدی قیمت‌های "کالاهای دیجیتال" در بازار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد بسیاری از کالاهای دیجیتال در گمرک کشور دپو شده است؛ اما براساس جلساتی که این اتحادیه‌ با مدیران گمرک داشته، به‌زودی کالاهای مورد بحث، ترخیص و روانه‌ی بازار خواهند شد. رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران می‌گوید کالاهای دپوشده تا نیمه‌ی آذر ترخیص خواهند شد و از آنجایی که این محصولات با دلار ۴۲۰۰ تومانی تأمین شده‌اند، به‌زودی شاهد افت قیمت‌ها خواهیم بود. میرمهدی از مردم می‌خواهد تا برای خرید عجله نکنند، او باور دارد:

طی هفته‌های آینده شاهد کاهش ۴۰ درصدی قیمت‌ها در بازار خواهیم بود و فکر می‌کنم این اتفاق از نیمه‌های آذرماه به‌مرور در بازار رخ خواهد داد.

به‌گفته‌ی میرمهدی، هم‌اکنون سامانه‌ی ثبت سفارش روی واردکنندگان بسته است و حدود یک هفته است که شرکت‌ها نمی‌توانند از این سامانه برای ثبت سفارش اقدام کنند؛ او در ادامه گفت که در حال حاضر حدود ۹۸ درصد محصولات دیجیتال وارداتی هستند و اگر سامانه‌ی یادشده به‌روی واردکنندگان باز نشود، شاهد به‌هم خوردن تعادل بین میزان عرضه و تقاضا خواهیم بود. رئیس اتحادیه‌ی فناوران رایانه‌ی تهران اعلام کرد که هم‌اکنون ۲ درصد از محصولات موجود در بازار داخلی هستند که بیش‌تر آن‌ها لوازمی نظیر اسپیکرها و کیبوردها را در برمی‌گیرند؛ لوازمی که به‌طور مونتاژ راهی بازار کشورمان می‌شوند.

اگرچه میرمهدی از افت قیمت‌ها در حوزه‌ی کالاهای دیجیتال خبر می‌دهد، مدت‌ها است که کالاهای یادشده مشمول تخصیص ارز دولتی نیستند و واردکنندگان آن‌ها باید ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه‌ی نیما تأمین کنند؛ بنابراین با توجه به عطش بازار کشورمان برای کالاهای دیجیتال، به‌نظر می‌رسد که کاهش قیمت در بهترین حالت تنها طی مقطعی بسیار کوتاه تجربه خواهد شد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.