معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، مسکو اطمینان دارد که ایران به‌طور کامل و بدون هیچ انحرافی کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی را رعایت کرده و اتهام جدید آمریکا در این باره، تنها برای اعمال فشار سیاسی بر تهران است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» اعلام کرد که ایران به‌طور کامل و بدون هیچ انحرافی کنوانسیون مربوط به منع سلاح‌های شیمیایی را رعایت کرده است.

ریابکوف در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: «ما هم اخبار مربوط به اینکه آمریکا قصد دارد ایران را به نقض این کنوانسیون متهم کند، دیده‌ایم. جای تعجب ندارد، دقیقاً در زمانی که مباحثات جدی درباره چارچوب کنفرانس مربوط به کشورهای شرکت‌کننده در کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی امروز در لاهه آغاز شده، چنین اتهاماتی شنیده می‌شود که به‌طور مشخص نشان‌دهنده تلاش جدید آمریکا برای اعمال فشار سیاسی بر ایران است».

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «ما به‌طور دقیق اطمینان داریم که ایران همان‌طور که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور را به‌طور کامل رعایت می‌کند، به‌طور کامل و بدون هیچ انحرافی درخواست‌های صورت‌گرفته در اسناد مربوط به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی را نیز اجرا کرده است».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.