دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شاهد هستیم که از ابتدای امسال تا کنون صادرات خراسان رضوی ۳۰ درصد رشد داشته و همچنین در ۱۹ گروه کالایی افزایش تولید داشته‌ایم.

صادرات خراسان رضوی ۳۰ درصد رشد داشته است
به گزارش قدس آنلاین ، فیروز ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه گردشگری و صنعت غذا که در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که قیمت ارز که در سال‌های گذشته به زور در حد پایین نگاه داشته شده بود هم اکنون به قیمت واقعی خود رسیده و این مسئله سبب به وجود آمدن امکان رقابت برای تولید داخلی شده است.

وی ادامه داد: این وضعیت سبب شده که قیمت تولید داخل ایران نسبت به کشورهای دیگر کمتر شده و به همین علت ما شاهد افزایش 30 درصدی رشد صادرات هستیم که با همین روند ممکن است تا پایان سال این میزان به 50 درصد هم برسد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه صنعت ما هم اکنون چند گروه دارد، خاطرنشان کرد: دسته نخست صنایعی هستند که به واردات وابسته نیستند و از بانک نیز برای تأمین مالی خود استفاده نمی‌کنند این صنایع فعالیت خود را ادامه می‌دعند اما عده‌ای نیز وابسته به واردات هستند که برخی از اخلال‌ها در مورد تأمین مواد اولیه مشکلاتی را برایشان ایجاد کرده البته این را هم باید در نظر داشت که برخی از واحدها مشکلات درون بنگاهی از جمله وجود برخی سومدیریت‌ها در اداره کارگاه خود دارند.

ابراهیمی اظهار داشت: ما هر روز شاهد این هستیم که تعدادی از بنگاه‌ها آگاهی استخدام داده‌اند و شاهد هستیم که در استان خراسان رضوی 19 گروه کالایی افزایش تولید داشته‌اند.

وی بمباران ناامیدی و یأس که فضای جامعه را فراگرفته را یک آسیب بزرگ برای پیشرفت دانست و تأکید کرد: استان خراسان رضوی ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تولید ارزش افزورده دارد و اما متأسفانه سطح معیشت در این استان 75 درصد میانگین کشوری است و برای رفع این مشکل باید از تمام ظرفیت‌های موجود در استان مانند تعداد بالای گردشگران، حجم بالا و تنوع زیاد ذخیره مواد معدنی، صنعت پیشرفته و سایر مواردی از این دست بهره برد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.