سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از هافبک عراقی پرسپولیس پرداخت و او را یکی از مهره های کلیدی تیم ملی عراق در جام ملت های آسیا دانست.

AFC: تقابل بشار رسن در جام ملت‌های آسیا مقابل برخی از همبازی‌هایش در پرسپولیس

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به تمجید از بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ پرداخت و نوشت: بشار رسن بعد از ۵ سال از کمک کردن عراق برای قهرمانی در جام قهرمانی جوانان آسیا در عمان اکنون پیشرفت کرده تا یک مهره اصلی در تیم ملی بزرگسالان عراق در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات باشد.

این پدیده بشار رسن هافبک کنونی پرسپولیس است که برای اولین بار ۷ سال پیش در سن ۱۴ سالگی فوتبالش را با نیرو هوایی عراق آغاز کرد. رسن خودش را به جایگاه های بزرگی رسانده است و اخیرا به همراه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ حضور داشت. او قرار است برای اولین برای تیم ملی عراق در جام ملت های آسیا بازی کند و او یکی از بازیکنان اصلی عراق در این تورنمنت خواهد بود.

رسن در تمام رده های ملی عراق بازی کرده است و او عضو تیم جوانان عراق بود که ۵ سال پیش به قهرمانی رسیدند. او برای اولین بار برای تیم ملی عراق در سن ۱۷ سالگی بازی کرد. او از آن زمان ۱۸ بازی ملی انجام داده است. کاتانچ، سرمربی جدید عراق از زمان حضورش به بازیکنان میانه زمین ارزش زیادی قائل شده است و رسن یکی از این هافبک ها است که در ترکیب اصلی عراق در جام ملت های آسیا حضور خواهد داشت.

او به عنوان مدافع راست فوتبالش را آغاز کرد ولی در ادامه به هافبک میانی تغییر پست داد چون آنجا می توانست در حملات بیشتر شرکت کند و هنر خود را نمایان کند. او بعد از ۱۸ ماه حضور در لیگ ایران اکنون باید در جام ملت های آسیا مقابل برخی از همبازی هایش در پرسپولیس بازی کند چون تیم ملی ایران رقیب عراق در مرحله گروهی است. اگرچه شاگردان کاتانچ از کاندیدای های قهرمانی در این جام نیستند  ولی عراقی ها ثابت کردند که می توانند در این جام شگفتی ایجاد کنند و قهرمانی آنها در سال ۲۰۰۷ نشان دهنده این واقعیت است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.