بانک فرانسوی «سوسیه‌ته ژنرال» پذیرفته است به علت نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کوبا، سودان و لیبی، مبلغ ۱.۳۴ میلیارد دلار جریمه بپردازد.

جریمه ۱.۳۴ میلیارد دلاری یک بانک فرانسوی به علت نقض تحریم‌های ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقام‌های قضائی فدرال در ایالت نیویورک آمریکا بانک «سوسیه‌ته ژنرال» فرانسه را به جرم نقض تحریم‌های اقتصادی به ۱.۳۴ میلیارد دلار جریمه محکوم کردند. این بانک فرانسوی پذیرفته است این مبلغ را بپردازد.

به نوشته یورونیوز، تحقیقات وزارت خزانه‌داری آمریکا نشان می‌دهد که این بانک فرانسوی در حدفاصل سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰، مبلغ ۱۳ میلیارد دلار تراکنش مالی با کوبا انجام داده در حالی که این تراکنش‌ها می‌بایست مطابق تحریم‌های آمریکا مسدود یا لغو می‌شده‌اند.

بانک «سوسیه‌ته ژنرال» در پرونده‌ای جداگانه به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه کوبا، ایران، سودان و لیبی مجبور به پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار به خزانه ایالت نیویورک شده است.

این بانک فرانسوی همچنین در پرونده‌ای جداگانه قبول کرده است که ۹۵ میلیون دلار نیز به عنوان جریمه برای «خطا در مبارزه علیه پول‌شویی» به خزانه ایالت نیویورک واریز کند.

بانک «سوسیه‌ته ژنرال» در سال ۲۰۱۷ نیز به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه لیبی در دوران معمر قذافی، مجبور به پرداخت بیش از ۱ میلیارد دلار دیگر شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.