آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به رغم معافیت هشت مشتری نفتی ایران از تحریم‌های آمریکا، اقتصاد جهان همچنان در شرایط شکننده‌ای قرار دارد.

نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی از شکنندگی اقتصاد جهان در سایه تحریم‌های ایران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آژانس بین المللی انرژی امروز سه شنبه اعلام کرد معافیت هشت مشتری نفتی ایران از تحریم هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده، کمک بزرگی به بازارهای نفتی کرده است اما اقتصاد جهان همچنان در شرایط شکننده ای قرار دارد.

فتیح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی  امروز سه شنبه در مصاحبه با رویترز گفت: «تصمیم آمریکا در مورد معافیت  برخی مشتریان نفتی ایران از تحریم های نفتی موجب غافلگیری برخی از بازیکنان بازار نفت شد و در نتیجه، آنچه که امروز شاهد آن هستیم عرضه بسیار خوب نفت و کاهش 20 دلاری آن در بازارهای جهانی است.»

وی در ادامه گفت: اما اقتصاد جهانی همچنان در شرایط دشواری به سر می برد و بسیار شکننده است. ظرفیت تولید برای همه کشورهای جهان هنوز پایین است؛ جهانی که روز به روز در حال خطرناک تر شدن است.

وزارت خارجه آمریکا روز  ۱۴ آبان اعلام کرد که چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان از تحریم‌های نفتی ایران معاف شده اند. این کشورهای طی شش ماه گذشته از بیم اقدامات تنبیهی آمریکا خرید نفت از ایران را کاهش داده بودند.

بیرول پیشتر درباره اعمال تحریم های احتمالی علیه عربستان سعودی به علت دخالت در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود، ابراز نگرانی کرد و هشدار داد تحولات سیاسی ضمن تاثیر گذاری بر بازار نفت، ممکن است موجب کاهش سطح تولید طلای سیاه در جهان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.