توصیه نمایندگان مجلس این است که اگر در رابطه با قیمت خودرو افزایشی هم قرار است صورت بگیرد در مورد خودروهایی که مورد استفاده دهکهای پایین درآمدی است، بسیار ناچیز باشد و در مورد خودروهای دیگر آزادسازی قیمت ها صورت بگیرد .

افزایش قیمت خودروهای مورد استفاده دهک‌های پایین ناچیز باشد/ قیمت‌ها کمر مشتریان را خم نکند

به گزارش قدس آنلاین، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس مدعی هستند که افزایش قیمت خودرو با توجه به حاشیه بازار واقعیت ندارد و افزایش قیمت خودرو باید به گونه ای باشد که فشار مضاعفی بر مردم وارد نکند.

درهمین راستا ، رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: افزایش قیمت خودروهای داخلی  به میزان ۵درصد کمتر از حاشیه بازار با واقعیت همخوانی ندارد زیرا اولا مفهوم حاشیه بازار مشخص نیست و ثانیا بر اساس چه فاکتورها و شاخص هایی می توان حاشیه بازار خودرو  را بدست آورد و به صورت دقیق اعلام کرد که قیمت هر خودرو در حاشیه بازار چه میزان است و سپس آن را معیار سنجش قیمت خودرو قرار داد.

وی تصریح کرد: اگرچه برخی قطعات خودرو که وارداتی هستند و ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز به آنها تعلق نمی گیرد، باعث افزایش بهای تمام شده تولید خودرو در داخل شده است، اما افزایش قیمت خودروها نباید به گونه ای باشد که به مردم فشار مضاعفی وارد کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره تعیین قیمت منطقی خودرو در کمیسیون صنایع و معادن جلسات مختلفی برگزار شده است و در کارگروه های گوناگون نیز موضوع مورد بررسی قرار گرفته است و برآیند مذاکرات  به این گونه است که در تعیین قیمت خودرو، ملاحظه تولید کننده و مصرف کننده همزمان درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی در صنعت خودرو سازی کشور مشغول به کار هستند و  اشتغال آنها را نیز نباید نادیده گرفت، اظهار داشتتوصیه نمایندگان مجلس این است که اگر افزایشی هم قرار است صورت بگیرد در مورد خودروهایی که مورد استفاده دهکهای پایین درآمدی است  بسیار ناچیز باشد و در مورد خودروهای دیگر آزادسازی قیمت ها صورت بگیرد .

کمر  مشتریان خم نشود!

همچنین حمید گرمابی ، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در این رابطه اظهار داشت: برنامه ها برای تعیین قیمت خودرو باید به گونه ای باشد که علاوه بر اینکه چرخه تولید در کشور متوقف نشود افزایش قیمت ها کمر مشتریان را نیز خم نکند.

حمید گرمابی افزود: خودروسازان برای واردکردن مواد اولیه ، تولید لوازم و قطعات خودرو با مشکلات اجرایی و ارزی متنوعی روبرو شدند که پیوستگی  و تداوم این زنجیره به یکدیگر شرایط ویژه‌ای را در صنعت خودرویی کشور به وجود آورده است و خودروسازها ادعا دارند که  نمی‌توانند با شرایط قبل تولید کنند و باید این شرایط مورد بازنگری قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از طرفی انتظار مجلس این است که دولت، ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید به نحوی رفتار کنند که قیمت خودرو منطقی و مبتنی بر واقعیت ها باشد و منافع همه در این قیمت ها در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.